دی ۰۳، ۱۳۸۹

کریسمس در خون

سالی دیگر، زایشی دیگر در زمان و کریسمسی دیگر از راه رسید . در جای جای این کره پهناور، به مناسبت آغاز سال نو میلادی، خنده ای ست بر لب و جشنی خاطره آمیز در خانه های پیروان مسیح بزرگ برپا .
در اینجا اما نه خنده ای بر لب نشانده میشود و نه جشنی به خانه دلهای مردمان این دیار راه می یابد !
در شبهای این زمان، چراغها روشن است و  دلهایی بس امیدوار به آینده ای روشن . همه شادند و واژه هایی سپید از سر مهربانی به هم هدیه می دهند.
در اینجا اما سالیانیست نه چراغی روشن است و نه دلی در تمنای روزی روشن نفس می کشد. اینجا واژه های سپید نایابند و دستان مردمان این دیار خالیست !
در آستانه تولد پیامبر صلح ، تنها خشونت است که از دیوار خانه هایمان بالا میخزد . طنابهای دار است که بر گرداگرد سرنوشتمان پیچیده میشود .
در همسایگی اینجا درختان چراغانی شده ، نشان از شادکامی کودکان جهان دارد .
 اینجا اما جهانی دیگر است و کودکان این دیار غمگین و گرسنه و ناشادند و بهانه ای برای بازی های کودکانه شان ندارند .
در اینجا سالیانیست دیگر هیچ بهانه ای برای جشنی باقی نمانده است و غول قصه ها، مردمان این دیار را به زنجیر استبداد زندانی نموده !
گرچه ابری سنگین بر فضای شهرمان نشسته است ولی مردمانی از بالادستها آرام ولی پرصلابت، دارند گل می کارند و سبزه هدیه می کنند . گرچه در قلعه ای بزرگ همگان اسیرانند اما مردمان این دیار پیمان بسته اند که غول قصه ها را از دفتر خاطرات این سرزمین پاک کنند . دیر یا زود ما نیز چراغی بر خواهیم افروخت و جشنی برگزار خواهیم کرد !
به امید آنروز شمعی برمیافروزیم و پیمانی نو می بندیم و در یافتن واژه های سپید رنج ها را به جان خواهیم خرید . آری اینجا ایران است !
درود بر مسیح بزرگ . گرامی باد آغاز سال نو میلادی

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بنده هم به عنوان يک ايراني کريسمس را تبريک ميگويم و اميدوارم که در روز کريسمس به يمن قدوم مبارک پيامبر صلح حکومت بر سر عقل بيايد ود آقاي بروجردي و يارانش را آزاد کند.

kamran گفت...

باسلام
تازمانی که ظالم به اسم عدالت حکومت می کند و روزهای روشن را براین امت تاریک کرده هیچ جشنی به کام ما خوش نمی آید.
به امید روزهای روشن کامران