دی ۰۴، ۱۳۸۹

حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی اجرا نشد

اجرای حکم حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد که با مخالفت بسیاری از فعالین حقوق بشر در داخل و خارج از ایران مواجه گشته بود،‌ بامداد امروز و پس از تحصن خانواده لطیفی و بسیاری از مردم در مقابل زندان متوقف شد.
به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، خواهر حبیب الله لطیفی با تایید و اعلام این خبر گفت که این حکم متوقف شده است و رئیس زندان که نیمه شب گذشته از عدم اجرای حکم سخن گفته بود، به آن‌ها گفته است که به محض شروع ساعت اداری می‌توانند حبیب‌الله لطیفی را ملاقات کنند.
حبیب‏الله لطیفی در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد و چهار ماه در زندان انفرادی تحت شکنجه‌ی شدید بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. لطیفی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ طی دادگاهی چند دقیقه ای و بدون حضور خانواده، در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام شده و به اعدام محکوم شد.
در پی اعتراض به این حکم غیرحقوقی، در ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۷ باردیگر لطیفی در دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ باز هم حکم اعدام وی تایید شد.

هیچ نظری موجود نیست: