آذر ۱۶، ۱۳۸۹

دستگیری یکی دیگر از هواداران آقای بروجردی توسط دادسرای ویژه روحانیت

 فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران: صبح دوشنبه 15 آذرماه 1389 یکی دیگر از هواداران زندانی معترض آقای بروجردی، ضمن احضار به دادسراي ويژه روحانيت دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گرديد. محمد مهمان نواز، 39 ساله، کارشناس مهندسی ساختمان و دانش آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد. وی از حامیان اندیشه های صلح طلبانه آقای بروجردی است. نامبرده در درگیری های خونین مهرماه 1385 به شدت زخمی و مجروح شده بود. ایشان پيش از این در بامداد سه شنبه 6 آذر 1386 در پی تعقیب و شناسایی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی را در شکنجه گاه 209 اوین سپری نمود که نهایتا با قرار وثیقه ملکی آزاد گردید.
تا این لحظه، هیچ یک از مسئولین امر حاضر به پاسخگویی درباره علت بازداشت و محل نگهداری وی نمی باشند. ضمنا تني چند از طرفداران ايشان نيز از سوي وزارت اطلاعات مورد تهديد تلفني قرار گرفته اند.
آغاز مجدد حملات سرکوبگرانه و دستگيري هواداران آقای بروجردي، موج جدیدی از نگرانیها در بین هواداران این زندانی و خانواده های آنها ایجاد نموده است. هواداران آقای بروجردی ضمن استمداد از کلیه نهادهای بین المللی و حقوق بشری، خواستار رسیدگی عاجل نسبت به وضعیت این زندانیان عقیدتی می باشند.

۷ نظر:

مهین گفت...

تاکنون نتوانستند صدای آزادی را خفه کنند حتی با زندان و شکنجه کردن

ناشناس گفت...

حکومت باطل ولايت فقيه ميخواهد با اين کارها مردم را از طرفداري آيت الله کاظميني بروجردي منصرف کند ولي کور خوانده
مرگ بر ديکتاتور

احسان گفت...

با سلام
واقعا که این رژیم فقط وفقط به فکر حفظ نظامشه.اصلا هیچ اعتنایی به حمایت و گذارشات کمپین و سازمانهای مدافع حقوق بشر ندارد و همچنین به دستگیری و حبس کردن خود ادامه می دهد.
احسان

منتظر آزادی گفت...

سلام
من با نظر احسان موافق هستم و آرزوی آزادی تمام زندانیان بی گناه را می کنم .و با انزجار از این رژیم حمایت خود را از آیت الله بروجردی اعلام می کنم.
زینب از کرج

kamran گفت...

با سلام
امروز آیت الله بروجردی در پی آگاه سازی های گسترده خود ، حتی از پشت میله های زندان و دیوارهای بلند شکنجه گاه اوین توانسته افراد زیادی را در دنیا متوجه عقیده خود و هر انسان آزاده ای که همان جدایی دین از سیاست است بکند. آنها اگر خیلی زور دارند بر آمار زندانیان عقیدتی و سیاسی نیفزایند ؛ بلکه عقاید بروجردی را نابود کنند .
کامران

سمیه گفت...

درود بر هم وطنان آزاده و تحت ستم
تا زمانی که حقوق بشر در ایران نقض می شود و مردم از حقوق خدا داده ی خود بی بهره اند ، داخل و خارج از زندان فرقی نمی کند و مردم در ایران از هر لحاظ تحت فشار و شکنجه هستند.

فرهاد گفت...

با سلام
من اعطای جایزه صلح نوبل را به آقای بائو تبریک می گویم ، ضمن اینکه روزی سازمان های مربوطه که مسئول تشخیص افراد محق این جوایز ، باور کنند که ایرانیان دربند و قربانیان صلح و آزادی ، گر چه این جوایز را دریافت نکردند ولی اگرهزاران جایزه صلح نوبل را دریافت کنند برابر با استقامت های آنها نیست.
فرهاد