آذر ۱۵، ۱۳۸۹

جنبش سبز عاشورایی ، قیام غیرت علیه غارت

بروجردی :
" در هر عصری حکومتهای جابرانه دینی، همواره مشغول به کسب مشروعیت بلامنازع خود از دین هستند، از قربانی کردن دین در این مسیر برای رسیدن به خواسته ها و تمایلات خود پست شان فرو گذار نیستند و با بهره گیری از روحانی نماهای متقلب و فتاوای سیاسی شان، سعی در تخریب و تعذیب مخالفین و معترضین می نمایند" .
استبداد دینی امویان و فساد و تباهي برخاسته از این دستگاه سیاسی مطلق گرا بود که واقعه ی کربلا را رقم زد و چه تقارن معناداریست همزمانی کربلای امسال با روز حماسه انگیز  دانشجو!  تقارن این دو حماسه تاریخی،  این روزها را ماهيت و محتوايي مقدس و معنوي بخشیده و تبلور ستيز همه جانبه و گسترده تمامي حق‌طلبان و آزدیخواهان عليه جفا پيشگان و قدرت‌هاي مطلقه دینی است. اين شورش غیرت علیه غارت، چراغي فروزان فراروي همه آزادي‌خواهان و صلح جویان و ظلم ستیزان جهان و انسان‌هاي بي‌شماري است كه در صدد محو و به چالش کشیدن دیکتاتوری ها ،جهالت‌ها، تبعيض‌ها و زورگويي‌ها بوده‌اند.
 بايد اين واقعيت را در نظر داشت كه قيام عاشورا، سنت عملي و مسلّم امامان معصوم به شمار مي‌آيد که لحظه ای سر در بیعت والیان جور و استبداد نکردند و همواره با روشنگریی علمی و عقلی ، جامعه را به سوی خواستگاه های حقوق انسانی سوق دادند و آزادی و آزاد پیشگی را بعنوان رسم مسلم سعادت بشری تعلیم نمودند. بنابراين هم خود نهضت عتشورا و هم تعظيم شعائرظلم ستیز و آزاد گرایی آن ريشه‌دار و با اصالت است؛ به همين دليل تحلیل حوادث این نهضت، افق هایی از  شناخت مستبدین دینی و مراجع درباری و نظام های مطلقه را بر هر عقل سلیمی می گشاید و عاملی است برای تنویر اندیشه های حقیقت جو برای رسیدن به جامعه ای مدنی  حق مدار و عاری از استبداد .
ادیب روشنفکر کاظمینی بروجردی، با ژرف اندیشی متفاوتی به وقایع نهضت عاشورا پرداخته و با ظرافت نوین به تبین ابعاد تاثیر گذار در بروز چنین واقعه ی هولناک تاریخی می پردازد . ایشان ضمن هشدار درباره دخالت روحانیون در حکومت به نقش مراجع درباری و فتوای آنها  درقتل حسین بن علی اشاره کرده و بیان می دارد که  فتوای مراجع حکومتی اصل اساسی در شکل گیری واقعه کربلاست که بستر دینی مناسب برای یزید زمان را بوجود آورد تا با استفاده از جایگاه دین ، به قتل فرزند رسول مشروعیتی الهی بخشد و با بهره گیری از دستگاه های تبلیغاتی حکومتی علیه هر گونه اعتراض، انتقاد و عدم بیعت حسین بن علی با حاکمیت دینی، فضای عمومی را ملتهب کند و جوی نابرابر و ظالمانه را علیه حرکت حق طلبانه و آزادی خواهانه امام سوم شیعیان رهبری کند تا از این طریق حافظ قدرت مطلقه اسلامی خود باشد و مزاحمان معترض و منتقد را با شیوه ها و توجیهات فقهی و دینی سرکوب کند
این اندیشمند سکولار ضمن بیان این نکته که در هر عصری حکومتهای جابرانه دینی، همواره مشغول به کسب مشروعیت بلامنازع خود از دین هستند، از قربانی کردن دین در این مسیر برای رسیدن به خواسته ها و تمایلات خود پست شان فرو گذار نیستند و با بهره گیری از روحانی نماهای متقلب و فتاوای سیاسی شان، سعی در تخریب و تعذیب مخالفین و معترضین می نمایند .
قدرت مداری و سرور طلبی ، ولایت گستری دینی(جعلی) و بنده و برده گرایی سه ضلع یک مثلث شوم هستند که آقای بروجردی از آن بعنوان  ماهیت و غایت حکومتهای دینی یاد می کند که در هر لحظه و زمان یزیدیان زیادی را بر مقدرات جامعه تحمیل می نماید. ایشان نمادهای شروری چون شمر ، یزید و عمر بن سعد در تاریخ کربلا را مدلهایی از قساوت و جنایت ،مطلق گرایی و زیاده خواهی، تطمیع و تزویر برمی شمارد و این مدل مثلثی را نماد چهره های حکام دینی معرفی می کند که به جرأت می توان گفت حکومت دینی در ایران با داشتن رهبری اقتدارگرا ،مزور و شکنجه گر، بر مدار این مدل مثلثی استوار است .
هراس ستمگران از برپايي مجالس
عاشورا در طول تاریخ همچون خورشيدي سوزان علیه مستبدان تاریخ و فروزان برای الهام گیران حرکتهای انقلابی ، بر اثر مرور زمان، درخشندگي افزون‌تري یافته، و اکنون این نهضت مقدس، فروزندگی و روشنگری  خاصی به حرکت سبز ملت ایران داده تا در پرتوی پیام ظلم ستیزانه و حق گرایانه خود، مسیر رسیدن ایران زمین به دمکراسی و سکولاریسم را هموار نماید. آن هنگام که مردماني عاشق و شجاع اراده به الهام گیری از عاشورا الهام کنند و آتش در خرمن ستمگران افكنند، دشمنان را به رغم قدرت و توانايي‌هايي فراوان، به سوي زوال سوق خواهند داد. اکنون جمهوری ولایت فقیه از تأثير شگفت مجالس حسيني وحشت دارد. وجدانهای حق طلب و آزادیخواه بیدار شده اند و سبز که نماد جوشش حسینی است به کانون هراس و وحشت حاکمیت دینی تبدیل شده است . تمامي آداب و رسوم عزاداري كه مركز تجمع و حركت هستند  و نيروگاه قيام‌ها به شمار مي‌رود به نماد وحشت برای حاکمیت دینی تبدیل شده است .فلاسفه  و فقهای خود باخته دربار ولی فقیه نيز درصدد تخريب و تخطئه  آندسته از عزاداري‌هايی هستند که سبز را تبلور آزادیخواهی و صلح طلبی می دانند.  رژيم از همزمانی روز دانشجو با ايام محرم، اظهار نگراني مي‌كند. روشن افروزنی ها و تحلیل افق های متعالی نهضت حسینی توسط ادیبانی همچون کاظمینی بروجردی کام قدرت را بر دهان والیان حکومت دینی تلخ کرده است.آنها براي كنترل حركات احتمالي در حال ارسال و دریافت بخشنامه‌های محرمانه به سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی خود هستند كه در مجالس عاشورايي جز مسايل مذهبي ( آنهم از نوع حکومتی ) و ذكر مصيبت چيزي ديگري مطرح نشود. رهبر حکومت آقای خ.ر نيز در اين ايام، با دست زدن به يك تبليغ رواني، خود را نظركرده آسمان مي‌شمارد و مي‌كوشد ردای مشروعیت خود را، با حركت منافقانه و مزورانه اش اصلاح نماید، تا بلکه از ریزش بیشتر یاران دیرینش  جلوگيري کند و مانع خیزش نهضت  ملی سبز شود .
با اشاره به از هم گسیختگی وسیع در میان حاکمیت دینی و هراس آنها از حرکت جنبش های  دمکراسی طلبانه سبز محرمی و روشنگری و تحلیل روشنفکران دینی و متفکرانی چون بروجردی که به آشکار شدن روزافزون چهره ی دروغین حکام دینی می انجامد ؛ می توان گفت که محرم و عاشورای سبز، آغازی است بر پایان حاکمیت ولایت فقیه در ایران .
 کمپین حامیان ادیب اندیشمند سید حسین کاظمینی بروجردی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اميدواريم که عاشوراي امسال نابودي رژيم آخوندي ظالم و همچنين آزادي آيت الله کاظميني بروجردي رقم بخورد