مرداد ۳۱، ۱۳۸۹

حکم شرعی ولی فقیه درباره تعدد زوجات و مخالفت صریح آیت الله بروجردی با این حکم

سایت حکومتی برنا روز یکشنبه 31 مرداد ماه 1389 اقدام به انتشار فتوای رهبر جمهوری اسلامی درباره ازدواج مجدد نمود. در این استفتاء آقای خامنه ای در جواب سوالی مبنی بر" ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر اول چه حکمی دارد؟ " گفته است: " فى‌نفسه اشکال ندارد، ولى اگر قانونى ‌در اين رابطه وجود دارد مراعات آن لازم است."
طرح دوباره موضوع ازدواج مجدد بعنوان یکی از جنجالی ترین مباحث در طی سالهای اخیر، چالشهای فراوانی را در بین جامعه ایرانی ایجاد نموده است. زندانی معارض ولایت فقیه آیت الله بروجردی، استدلال خود را نسبت به این مسئله اینگونه بیان می دارد:

در اسلام تعدد زوجات آمده ولی خداوند شرط لازم آنرا «اعدلوا» قرار داده است و از آنجا که اجرای عدالت در این  زمینه از عهده کسی ساخته نیست، این قانون «کأن لم یکن» به حساب می آید.
توضیح : لازم بذکر است سایت مربوطه ساعاتی پس از انتشار این مطلب ، اقدام به حذف فتوای ولی فقیه و جایگزینی مطلبی مشابه نموده است .

۹ نظر:

ناشناس گفت...

خامنه ای بیسواد تو که از دادن یک نظر فقهی درست عاجزی و الفبای عدالت را نمی فهمی به چه حقی ولی امر مسلمین شدی و به علمای آگاه وطراز اول همچون آیت الله کاظمینی بروجردی برچسب بیسوادی میزنی حالا دیدی که خودت بیسوادی .بنازم به علم و دانش آقای کاظمینی بروجردی که بار دیگر باعث رسوایی فقهای دروغین شد وثابت کرد چه کسی بیسواد است.
‏(خامنه ای حیا کن )

ناشناس گفت...

باسلام
یک خبر مهم.خامنه ای ولی فقیه قلابی با دادن فتوای بی حساب وکتاب مقام اول بیسوادی را کسب کرد.
(زنده باد آیت الله سید حسین کاظمینی
بروجردی)

ناشناس گفت...

ملا نصر الدین خامنه ای با صدور فتوای جدید تعدد زوجات بدون جلب نظر همسر قبلی احتمالا طرفداری خانمهای
متأهل مقلد خود را از دست خواهد داد واین خانمها از اینکه میبینند مرجعشان چقدر بیسواد و شهوانی فکر
میکند غصه بیشتری میخورند چون فکر
میکردند تا الان راه دیانت رادرست میرفته اند اما با صدور این حکم هرچه بافته بودند دوباره پنبه شد در ضمن آیت الله کاظمینی بروجردی با اعلا ن نظرخود مبنی براینکه این موضوع مستلزم اجرای عدالت است واجرای عدالت نا ممکن است پس این فتوا به خودی خود باطل است خداوند به داد دین اسلام برسد از دست فقهای بیسوادی همچون خامنه ای که مانند ابوهریره فتوای کیلوئی صادر میکند.

ناشناس گفت...

سلام.
وقتی که فردی درلباس دین فاسد شود عالمی را به فساد میکشاند با صدور فتوایی نظیر فتوای خامنه ای که فروپاشی خانوادهای ایرانی را بدنبال دارد چنانچه با صدور اینگونه فتواها به یکی از بانوان شریف ایرانی ظلم یا اجحافی شود چون صادر کننده آنرا شخصی در لباس دین میبیند نسبت به دین اسلام بدبین میشود در حالیکه اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از نامسلمانی امثال خامنه ای میباشد پس با این تفاصیل باید حق را به آقای سید حسین کاظمینی بروجردی بدهیم که بادخالت حکومت در دیانت مخالف است وحکومت فقها را غیر قانونی میداند چون از نتیجه کار آگاه بود و الان همان شد که میبینیم در صد زیادی از مردم داخل وخارج از کشور نسبت به دین اسلام بد بین شده اند.
خداوندا تنها مدافع از دینت را پیروز فرما

ناشناس گفت...

درود بر آیت الله کاظمینی بروجردی که هر لحظه افشاگری میکندو راه را بر ظالمان و بیسوادان میبندد.

ناشناس گفت...

بنازم به توسیدحسین کاظمینی بروجردی که همچون خورشید میدرخشی ومابه توواحکامت لبیک گفتیم دیوچوبیرون رود فرشته درآید

ناشناس گفت...

وای برعلی خامنه ای که با زر وزور وتزویر لباس پیامبررادزدیدی وبه تن کردی وبه میل نفس پلیدت فتوا دادی وملت راازحقوق خدا داده اش محروم کردی حالا ذریه همین پیامبراومده تادین پیامبرراازنجاست وجنایاتی که توبجاگذاشتی پاک کند

نرگس گفت...

سلام
به نظرمن فتوای آیت الله بروجردی بسیار سالم وبه دور از خشونت است ویک زندگی آرام ومسالمت آمیزرابرای خاواده ها به ارمغان می آورددرصورتیکه حکم حاکم مستبدباعث فروپاشی نظام خانواده ها به خصوص جامعه ی زنان گردیده است.

ناشناس گفت...

متن صریح قرآن را کسی نمیتونه رد کند.مگر آدم فاسد