دی ۲۴، ۱۳۸۷

اظهار نظر آيت الله كاظميني بروجردي

 در رابطه با نزاع و درگيري ما بين اعراب و اسرائيل

 »» براي شنيدن لطفا كليك نمائيد 

همه ما میراث بران ابراهیم خلیل هستیم و او پدر موحدین است و تمامی ادیان آسمانی به اومنتهی می شوند و هرگونه نزاع و نفرتی در بین پیروان مذاهب الهی، نارضایتی این معلم توحید را به همراه دارد. ریشه جدالهای فی ما بین طرفداران مکاتب ایزدی ، شیطنت خودکامگان و سلطه جویان که خالی از منطق و فلسفه مقبول ومعقول و مشروع هستند. براستی که چگونه ممکن است اختلافی در گرویدگان به مبدأ وجود پیدا شود و اهدافی روحانی و قدسی داشته باشد ؟!

آنگاه که دانستیم حضرت ابراهیم پدراسحاق واسماعیل بود و اسحاق هویت بنی اسرائیل است و اسماعیل سرسلسله ي اعراب می باشد و یهودیت و مسیحیت وارث بر،  بنی اسرائیلند و اسلام شجره دار اسماعیل می باشد ، پس نتیجتاً اعراب واسرائیل پسرعموهای یکدیگرند. چطور باید پذیرفت که بین شان خونریزی و کدورت حکومت کند؟ آیا منازعه بین اعراب واسرائیل با مفاد وحی تحلیل پذیراست ؟ چرا نباید حرمت ها و قرابت ها را حفظ کرد ؟

من خواهان صلح و صداقت در بین رهروان هر آیین ومکتبی هستم که بشر را به خدایش می رساند. بیاییم و زندگی را با الفت با خداجویان سراسر جهان ، زیبا و گوارا سازیم. تاریخ بشر جنگهای صلیبی را فراموش نمی کند که با نقشه اهریمنان ، بازماندگان ابراهیمی به جان یکدیگر افتادند و صفا و کرامت را خدشه دار نمودند . ما که با طرفداران بنی امیه و بنی عباس که قاتلین امامان شیعه بودند، عقد أخوت خوانده ایم و اعلام وحدت کرده ایم چگونه با فرزندان ابراهیم خلیل مقاتله و مبارزه می کنیم ؟!

 با آرزوی آزادی واستقلال همه اندیشه های پاک و دوستانه و تخلیه جهان از دعواها و درگیری های اعتقادی واعتباری .

سید حسین کاظمینی بروجردی                        

۳ نظر:

ناشناس گفت...

با درود
انسان وقتی چنین نظراتی را در خصوص جنگ مرگبار در غزه میخواند لحظه ای شک میکند که گوینده یک روحانی ایرانی است . کشوری که دم به ساعت شعارش مرگ بر این و آن و جنگ جنگ تا پیروزی است نمیتواد چنین نظرات صلح گرایانه و آرامش بخشی را تحمل کند . خشم رژیم از آیت الله بروجردی با داشتن چنین نظرات مخالفی واقعاً طبیعی است.من به عنوان یک ایرانی برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامت دارم

ناشناس گفت...

ای کودکان فلسطینی و ای کودکان اسرائیلی ، چه کسی دنیای زیبای شما را اینگونه رنگ خونین داد و دلهای کوچکتان را لرزاند .اینان باید بدانند که بزودی در دادگاه تاریخ و در محضر وجدانهای بیدار محکمه سختی خواهند شد .

ناشناس گفت...

با سلام
من به عنوان یک هموطن اعلام می کنم که نظریه آقای بروجردی در مورد پسر عمو بودن فلسطینی ها و اسرائیلی ها بسیار جالب توجه است و باعث می گردد که این دو ملت وجه اشتراک خود را پیدا کنند . پر واضح است که رژیم چنین تفکراتی را نمی پسندد . خدای ابراهیم یار و نگهدار این سرباز صلح و آزادی باشد.