بهمن ۰۴، ۱۳۸۷

گزارش برگزاری دادگاه دو تن از هواداران آیت الله بروجردی

 اولین جلسه رسیدگی به اتهامات خانمها نرگس غفار زاده و  مریم عظیمی از هواداران آیت الله بروجردی ، صبح روز چهارشنبه دوم بهمن 1387، در دادگاه ویژه روحانیت برگزار گردید.

در این دادگاه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نامبردگان در برابر اتهاماتی از قبیل : اقدام علیه امنیت ملی ، جاسوسی ، اغتشاش ، حمل سلاح سرد ، حمایت از آقای بروجردی و .... از خود دفاع نمودند.

افراد مذکور در خصوص اتهام هواداری از آیت الله بروجردی ، ضمن برشمردن موارد عقیدتی خود با بیان اینکه این روحانی دعوت به صلح و آرامش داشته اند و جرم شمردن حمایت از چنین عقیده ای فاقد بستر قانونی است در تکمیل صحبتهای خود به این مورد نیز اشاره نمودند که آقای بروجردی بارها در اعتراض به عملکرد خودسرانه دادگاه ویژه روحانیت و به مقامات بلند پایه حکومت نامه نوشته بودند، ولی توجهی نشد.

این دو بانو  در مورد استفاده از سلاح سرد در روز 15 مهرماه 1385 نیز توضیح دادند که ما در برابر تهاجم با انواع اسلحه، باتوم، شوکر، گاز اشک آور، اسید و آب جوش قرار گرفتیم و چاره ای جز استفاده از حداقل وسایل دفاعی وجود نداشت و این در هیچ جای دنیا جرم نیست !. همان طور که خود شما به فلسطینیان حق می دهید که با سنگ از خود دفاع کنند !

در پایان متهمین نسبت به برگزاری دادگاههای مرتبط با پرونده آقای بروجردی در پشت دربهای بسته و بدون حضور وکیل اعتراض کردند و برگزاری چنین دادگاهی را به طور غیر علنی و بدون حضور خبرگزاری ها زیر سوال بردند. آنان عنوان داشتند که در چنین شرایطی امکان قضاوت برای افکار عمومی و ناظران بین المللی وجود ندارد.

نهایتاً این دادگاه بدون صدور حکم کیفری پایان یافت و به جلسه بعدی که تاریخ آن اعلام نشد، موکول گردید.

منبع : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
این حکومت جور حتی به زنان نیز رحم نمیکند و ناموس مردم برایش بی ارزش است و تنها خونخواری و خشونت را میشناسد.نابود باد ولایت ذاله فقیه