بهمن ۱۰، ۱۳۹۳

انجمن پزشکی جهانی خواستار آزادی فوری آقای کاظمینی بروجردی شد

بام آزادی: در تاریخ 15 ژانویه 2015، انجمن پزشکی جهانی طی نامه ای خطاب به  سید علی خامنه ای رهبر ایران، خواستار آزادی فوری روحانی زندانی آقای سید حسین کاظمینی بروجردی شد که  درحال گذراندن محکومیت 11 ساله خود است.
دکتر خاویر دوآ، رییس انجمن پزشکی (WMA) یادآور شد که آقای  کاظمینی بروجردی  نیاز فوری به درمان پزشکی دارد  و تاکید  نمود که  این زندانی عقیدتی باید آزاد شود.

در این نامه دکتر دوآ نوشته است "براساس  گزارش سازمان عفو بین المللی و گروه حقوق مدنی بروجردی، آقای کاظمینی بروجردی از بیماری های زیادی از جمله  دیابت، آسم، پارکینسون، ناراحتی کلیوی و مشکلات قلبی و درد شدید  درکمر و پاهای خود رنج می برد. بر اساس گزارش های متعدد، ایشان بینایی یکی از چشمانش را از دست داده است و همچنین بنا به گزارش اخیر شرایط سلامت او ظاهرا رو به وخامت می باشد، به حدی که در حین حرکت به طور پیوسته زمین می خورد.
طبق گزارش های سازمان عفو بین الملل، او یک زندانی عقیدتی است که به دلیل طرفداری از جدایی دین ازحکومت دستگیر و زندانی شده است. ایشان بارها برای اعتراف و نوشتن توبه نامه تحت فشار و شکنجه  قرار گرفته است، لیکن از امضای آن  خودداری کرد.
ما به شدت نگران شرایط  حاضرهستیم که نشانگر نقض فاحش اصول اخلاق پزشکی و استانداردهای  حقوق بشراست.
 در ماده 14 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و حقوق فرهنگی  به روشنی بیان شده است که حق همگان به برخورداری از بالاترین استاندارد قابل حصول  برای سلامت جسم و روان  یک اصل اساسی حقوق بشر است و جمهوری اسلامی ایران  در سال 1976  آن را تصویب کرد.
به این وسیله ما از همه مقامات ایرانی می خواهیم که به عنوان یک موضوع فوری تضمین کنند  که آقای کاظمینی بروجردی از هر گونه شکنجه و آزار و اذیت در امان خواهد و افزون بر این از هرگونه مراقبت پزشکی که ممکن است در خارج از زندان نیاز داشته باشد و توسط پزشک های زندان توصیه شده باشد، برخوردار گردد. علاوه براین، به عنوان یک زندانی عقیدتی، احتراما خواستار آزادی فوری و بدون قید وشرط ایشان هستیم.

28 دیماه 1393

هیچ نظری موجود نیست: