دی ۱۷، ۱۳۹۱

احضار هواداران آقای بروجردی پس از شرکت در مراسم خاکسپاری برادر ایشان

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران: پس از شرکت تعداد بیشماری از هواداران آقای کاظمینی بروجردی در مراسم خاکسپاری برادر ایشان اطلاعات  ویژه روحانیت ولی فقیه ۸ نفر از آنها را فراخواند. آنها می بایست روز دوشنبه ۱۸ دی ماه خود را به دادسرای ویژه روحانیت واقع در خیابان زعفرانیه تهران معرفی نمایند. اسامی افرادی که احضار شده اند عبارتند از خانم ها مریم عظیمی، نرگس غفارزاده ، فروغ همت یار ، زهرا عبدالله وند، زهره شریفی و مریم قاسمی می باشند. دادسرای ویژه روحانیت ولی فقیه همچنین ۲ تن از خانم هایی که از ظلم و ستم مأمورین ولی فقیه به خارج از کشور پناه برده اند به نام های رویا عراقی و طیبه حسینی را احضار نموده است.

در جریان مراسم  خاکسپاری مرحوم سید حسن بروجردی برادر آقای کاظمینی بروجردی خانواده و شرکت کنندگان با مزاحمتها و تهدیدات مختلفی مواجه بودند از جمله گرفتن عکس و فیلم  از شرکت کنندگان  از نزدیک. هدف از این برخوردها ایجاد فضای رعب و وحشت بر علیه هوداران آقای کاظمینی بروجردی بود چرا که مراسم خاکسپاری به حمایت گسترده از روحانی زندانی و آزادیخواه تبدیل شده بود.
آقای کاظمینی بروجردی سال ها در افشای ماهیت اصلی حکومت دینی از طریق مسالمت آمیز فعالیت کرد و تلاش نمود با نمایان ساختن تفاوت فاحش آموزه های دینی با عملکرد حکومت مذهبی ایران بخش مذهبی جامعه و شهروندان داخل کشور را از همراهی با حکومت باز دارد. بنابراین ایشان و هوادارانش به دلیل سازش ناپذیری مرتبا مورد خشم و غضب حکومت قرار دارند.
کشمکش بین اندیشه های سکولار این پیشوای آزادیخواه و حکومت استبداد مذهبی نهایتا به جایی رسیده است که  نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات از هر فرصتی برای تهدید ، آزار و حتی حذف فیزیکی آقای بروجردی و هوادارانش اقدام می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار 8 تن از هواداران آقای کاظمینی بروجردی به دادسرای ویژه روحانیت و تهدید شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری را محکوم می کند و مسئولیت این اعمال غیر انسانی را به عهده علی خامنه ای می گذارد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقی علی خامنه ای را به مراجع بین المللی قضایی است.

هیچ نظری موجود نیست: