آبان ۰۲، ۱۳۸۹

اتهامات عجیب به محمدعلی دادخواه در جلسه دادگاه

« یکی دیگر از اتهاماتی که در دادگاه علیه دادخواه عنوان شده، نگارش نامه کاظمینی بروجردی روحانی زندانی است. نامه ای که او علیه ولایت فقیه به دبیر کل سازمان ملل نوشته بوده، دادخواه از اساس چنین اتهامی را رد کرده و عنوان می کند من حتی وکالت او را ندارم چه رسد که بخواهم نامه‌ای برای او بنویسم. »
به گزارش سایت جرس، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی دادخواه، وکیل پایه یک دادگستری در حالی برگزار شد که قاضی پرونده اتهامات عجیبی را در جلسه دادگاه، علیه وی مطرح کرده است.
به گزارش رسیده به جرس، در جلسه رسیدگی به پرونده دادخواه که بیست و پنجم مهرماه برگزار شد، قاضی پرونده در رابطه با موضوع کشف سلاح در دفتر کار او، عنوان کرده است که دادخواه هنگام کشف سلاح ازسوی ماموران قصد فرار داشته و ماموران نتوانسته اند او را به محل کشف سلاح ببرند.
دادخواه که وکیل تعداد زیادی از زندانیان سیاسی است، در این باره گفت: چگونه است که می توانند من را تا اوین ببرند اما 13 نفری که وارد دفتر من شده و حتی قفل گاوصندوق را شکسته اند و بسیاری از مدارک و پرونده ها را با خود برده اند، نتوانسته اند من را به محل کشف سلاح در اتاق دیگری ببرند؟ از سوی دیگر چنانچه من از دست ماموران فرار کرده‌ام چرا از صحنه فرار من فیلمبرداری نکرده اند تا به عنوان مدرک جرم به دادگاه ارائه دهند؟
دادخواه همچنین خواستار انگشت نگاری از اسلحه های مورد ادعای ماموران و دادگاه شد تا مشخص شود که آثار انگشت چه کسی روی این اسلحه هاست که این کار صورت نگرفته است.
یکی دیگر از اتهاماتی که در دادگاه علیه دادخواه عنوان شده، نگارش نامه کاظمینی بروجردی روحانی زندانی است. نامه ای که او علیه ولایت فقیه به دبیر کل سازمان ملل نوشته بوده، دادخواه از اساس چنین اتهامی را رد کرده و عنوان می کند من حتی وکالت او را ندارم چه رسد که بخواهم نامه‌ای برای او بنویسم.
دیگر اتهام دادخواه پذیرفتن وکالت اعضای نهضت آزادی است که عنوان شده دادخواه اعلامیه های آنها را به دستشان می رسانده است؛ این در حالی ا‌ست که به گفته دادخواه همان روزی که 13 نفر وارد دفتر وی شده و او را دستگیر کردند، پرونده‌های مربوط به این حزب را نیز به همراه خود برده اند. چند روز قبل از برگزاری دادگاه نیز دادخواه در گفت و گو با جرس عنوان کرده بود که قاضی پرونده اش از او پرسیده که می خواهی برایت پنج سال حکم حبس بدهم؟
جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی دادخواه در حالی با طرح اتهامات عجیب ازسوی قاضی پایان یافته که به او و دو وکیل مدافعش فرصت چندانی برای دفاع داده نشد.

هیچ نظری موجود نیست: