این مجموعه گلچینی است از روایاتی که آیت الله بروجردی طی سالهای قبل از بازداشت در باب افشاگری علیه روحانیون دنیاطلب، علمای دین فروش و فقهای حکومتی در جلسات سخنرانی های خود مطرح نموده است. يكي از اتهامات وارده از طرف دادستاني ويژه روحانيت به ايشان، مربوط به تبلیغ و بیان چنين اسناد روائي مي باشد.
اين گنجينه همزمان با سفر مدعی دروغین ولایت و امامت، علی خامنه ای به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید دولتی و پيروان آنها، منتشر گردیده است.
فهرست مطالب:
بخش اول: آخر الزمان را بهتر بشناسیم
بی اعتباری قرآن و فروپاشی اسلام در حکومت علمای شرور و فتنه گر
سوء استفاده از دین برای توجیه ستمكاری و بیدادگری
مساجد، محل تاسیس پایگاه های حكومتی و پاتوق گروه های آزار و فشار
بهره برداری سیاسی و حكومتی از اماكن عبادی و مقدس
تخریب مساجد سیاسی، به دستور امام زمان
مخالفین و معترضین به حكام دینی، قدر خود را بدانند
ثروتها و درآمدهای ملی به كجا می رود؟
تحریف واژه "شهادت"
شكنجه آزاد اندیشان و دوری از گفتمان سازنده
ماهيت قاریان قرآن، منتخبین و امانتداران مردم
چهره واقعی حکام دینی، وزرا و قضات منصوب
احوال مدعيان ديانت
هوس رانی فقها و بي عدالتي قضات
دستگاه قضائی بیگانه با دین
خیانت فقها و تئوریسین های مذهبی
علمای قدرت طلب، تبهكارترین خلق روی زمین
جنگ قدرت در بین غاصبین ولایت
وضعیت ایمان مردم
روحانیون دنیاطلب
یاكاری در عبادت
زمام امور مسلمین در دست اشرار
شبهه افكنی علما و فقها در دین
وعاظ دروغگو
منابر رسول الله در اشغال ریاكاران
جمع اشرار
نجات يافتگان در شرالازمنه
فرجام ذوب شدگان ولایت فقیه
پیروی از دجال
سرکوب علمای اصیل و زمامداری امامان دروغین و گمراه
ترویج بدعتها، تحت عنوان سنت ها
بخش دوم: خطرناك ترین دشمنان مردم، مدعیان "امامت" و "ولایت"
امامان مستبد و آدم کش
امامان مستبد و آدم کش
باطن مدعیان "ولایت" و "امامت"
مراجع تقلید حکومتی
"امامت امت" یا "استکبار دینی" ؟
عصمت سازی و امام تراشی
از ماست كه بر ماست
امامانی که مردم را به سوی جهنم سوق می دهند
بخش سوم: آگاهی بیشتر، دستورالعمل ها و توصیه ها
توصیه ای مهم از حضرت عیسی
شناسائی راهزنان پنهان
روحانیون دین فروش و بدعتگذار
خطرناك ترین مخلوقات
لعنت بر روحانیون قدرت طلب
سرنوشت علمای حكومت طلب
دوزخ، جایگاه فقهای مال دوست و جاه طلب
چرا آمار جرم و جنایت، سرسام آور شده است؟
فساد روحانیون، فاجعه ای جهان شمول
تاثیر و نتیجه فساد روحانیت بر كل جامعه
جنایات نامحسوس
نشانه های اضمحلال امت
بازتاب خطاكاری رهبریت جامعه
فتنه گران را بشناسیم
تیره ترین شكل انحراف
نسخه های مهم را فراموش نکنید
پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد، گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان
اگر پیروی علما از حکام چنین باشد، وای به روزی که خودشان حاکم شوند
مثلث تخریب اسلام
عوامل بی اعتباری دین
روحانیون درباری
دین، جان، مال و ناموس خود را از روحانیون حکومتی دور نگه دارید
هرگز فقهای دنیاطلب را مورد احترام قرار ندهید
فقهای حكومتی، بدتر از یزیدیان
نفرین بر علمائی که عناوینی چون"امام" و "ولی امر مسلمین" را جعل می کنند
جایگاه چه کسانی از ولی امر خودخوانده مسلمين پست تر است؟
حكومت دینی، حكومت ابلهان
مذمت پیروی از فقهای حكومتی
بخش چهارم: تکلیف قیام های قبل از ظهور برای برپائی حکومت های دینی
ماهیت قیام های دینی قبل از ظهور
عزت و اقتدار اسلامی، با قیام و انقلاب دینی به دست نخواهد آمد
وعده های رهبران دینی برای بهتر کردن زندگی دنیائی را باور نکنید
بیعت در دوران غیبت
خلق را تقلیدشان بر باد داد ، اى دو صد لعنت برین تقلید باد
كلام آخر: نتیجه منحصر به فرد حكومت فقها
بخش اول، آخر الزمان را بهتر بشناسیم :
بی اعتباری قرآن و فروپاشی اسلام در حکومت علمای شرور و فتنه گر
زمانی فرا رسد كه قرآن بی اعتبار شود و از اسلام جز نامی باقی نماند فقها و علمای این دوران شرورترین فقها و علما در طول تاریخ هستند و با زعامت آنها فتنه بزرگ شكل می گیرد ( در اصل توحید، شک و شبهه ایجاد می گردد، جامعه به این سو و آنسو کشیده می شود، اختلافات ویرانگر و آشوبهای خانمان سوز شکل می گیرد ) كه نهایتا منجر به نابودی خودشان نیز خواهد شد.
سیأتی على الناس زمان لا یبقى من القرآن إلا رسمه و من الاسلام إلا اسمه، فقهاء ذلك الزمان شر فقهاء تحت ظل السماء (علماؤهم شر من تحت أدیم السماء) منهم خرجت الفتنة و إلیهم تعود.
- اصول کافی، جلد 8، حدیث 479؛ البحار، ج 52، صفحه 190؛ ثواب الأعمال شیخ صدوق، ص 253؛ كنز العمال، ج 11 ، ص 181؛ از امیرالمومنین.
سوء استفاده از دین برای توجیه ستمكاری و بیدادگری
دین را ابزار استبداد و ستمکاری خود قرار می دهند در حالی كه در هیچ جای قرآن توجیهی برای اعمالشان پیدا نمی شود و شیوه عملكرد آنها بر خلاف دستورات دین است و دیگران را نیز به غیر خدا می خوانند. گمراهی از ایشان سرچشمه می گیرد ( دین را از مسیر خود منحرف می كنند ) که نهایتا باعث نابودی خودشان نیز می گردد.
دانوا بالجور و الكتاب لم یضرب عن شئ منه صفحا ضلالا تائهین، قد دانوا بغیر دین الله عز و جل و ادانوا لغیر الله، من عندهم جرت الضلالة و إلیهم تعود.
- اصول کافی، ج 8؛ از امیر المومنین؛ خطبه ذی قار.
مساجد، محل تاسیس پایگاه های حكومتی و پاتوق گروه های آزار و فشار
مساجدشان از نظر ظاهری آباد و مجلل اما خالی از اثرات هدایتی و معنوی می باشد. سازندگان و رونق دهندگان آنها در زمره بدترین مردم هستند، زیرا آن اماكن مقدس را مرکز فتنه انگیزی ها قرار داده و انحرفات و خطاکاریهای خود را در آنجا پوشش می دهند ( از موقعیت مساجد به عنوان پایگاه هائی جهت بهره برداری های سیاسی و حكومتی و بسیج کردن نیروهای خود سوء استفاده می کنند ) و مردمی كه با ایشان همراه نباشند را تحت فشار قرار می دهند و با زور و ارعاب یا تشویق به سمت فتنه و آشوب سوق می دهند.
مساجدهم یومئذ عامره من البناء، خراب من الهدى، سكانها و عمارها شر اهل الارض، منهم تخرج الفتنه و الیهم تاوى الخطیئه، یردون من شذ عنها فیها و یسوقون من تاخر عنها الیها.
- نهج البلاغه فیض الاسلام، حكمت 361؛ از امیرالمومنین.
بهره برداری سیاسی و حكومتی از اماكن عبادی و مقدس
حضور در مساجد تحت تولیت ایشان و پیروی از مشی آنها، به منزله كفر به خداوند بزرگ است. در نتیجه عملكرد آنها، مساجدشان تهی از هدایت و سرشار از گمراهی می شود؛ زیرا سنتهای الهی را جابجا کرده و حدود خدا را زیر پا گذاشته و مانع هدایت مردم می شوند ( حرمت مساجد را شکسته و آن امکان مقدس را تبدیل به پایگاه های شخصی و حكومتی نموده و به جای تبلیغ برای خدا، از این و آن دم می زنند و به نفعشان شعار می دهند و دعا می كنند ).
فحضور مساجدهم و المشی إلیها كفر بالله العظیم، فصارت مساجدهم من فعالهم على ذلك النحو خربة من الهدى عامرة من الضلالة قد بدلت سنة الله و تعدیت حدوده و لا یدعون إلى الهدى.
- اصول کافی، ج 8؛ از امیر المومنین؛ خطبه ذی قار.
*
تخریب مساجد سیاسی، به دستور امام زمان
یكی از اقدامات عدالت گستر آسمانی، تخریب مساجدی است كه تحت تولیت روحانیون حكومتی و دنیاطلب می باشد.
اذا قام القائم لم یبق مسجِد على وجه الارض له شرف الا هدمها و جعلها جماء.
- بشارة الاسلام، ص 235؛ الزامالنّاصب، ص 223؛ بحارالانوار، ج 52، ص 351؛ كشفالغمّه، ج 3، ص 208؛ اعلام الورى، ص 432؛ از امام باقر.
*
مخالفین و معترضین به حكام دینی، قدر خود را بدانند
مخالفین و معترضین به حكام دینی، قدر خود را بدانند
پیامبر فرمود: در امت من حاكمانی خواهند آمد كه دین را تحریف كرده، به مردم ظلم می كنند، حقوقشان را پایمال می نمایند و دروغ می گویند. هركس ایشان را با گفتار و رفتار خود همراهی كند، از راه من جداست و من نیز از او جدا هستم؛ ولی هر كس كه آنها را تصدیق نكند و یاری نرساند، مورد تایید و شفاعت من است.
تكون أمراء تغشاهم غواش (أو حواش) من الناس، یظلمون و یكذبون فمن دخل علیهم فصدقهم بكذبهم و أعانهم على ظلمهم فلیس منى و لست منه و من لم یدخل علیهم و یصدقهم بكذبهم و یعنهم على ظلمهم فهو منى.
- مسند احمد ج 3، ص24؛ از پیامبر.
*
ثروتها و درآمدهای ملی به كجا می رود؟
ثروتها و درآمدهای ملی به كجا می رود؟
ثروتها و درآمدهای عمومی را از روی عدالت تقسیم نمی کنند و به صاحبان واقعی آن نمی دهند.
و لا یقسمون الفئ ولا یوفون بذمة.
- اصول کافی، ج 8؛ از امیر المومنین؛ خطبه ذی قار.
تحریف واژه "شهادت"
کشته های خود ( کسانی که در راه دفاع از حکومت آنها کشته می شوند ) را شهید در راه خدا می نامند.
یدعون القتیل منهم على ذلك شهیدا.
- اصول کافی، ج 8؛ از امیرالمومنین؛ خطبه ذی قار.
شكنجه آزاد اندیشان و دوری از گفتمان سازنده
به خداوند افترا می بندند ( نظرات شخصی خود را به خدا نسبت می دهند ). با وجود جهلی که دارند خود را در تمامی زمینه ها متخصص و بی نیاز می دانند. اصلاحگران و دلسوزان جامعه را به انواع شكنجه ها عذاب می دهند و مثله می كنند. سخن حق آن خیرخواهان و مصلحان را افترا بر خدا و اهانت به مقدسات قلمداد می كنند ( محاربه می نامند ) و در ازاء خدمات نیک آنها مجازاتهای سنگینی اعمال می کنند.
قد أتوا الله بالافتراء و الجحود و استغنوا بالجهل عن العلم و من قبل ما مثلوا بالصالحین كل مثلة و سموا صدقهم على الله فریة و جعلوا فی الحسنة العقوبة السیئة.
- اصول کافی، ج 8؛ از امیر المومنین؛ خطبه ذی قار.
ماهيت قاریان قرآن، منتخبین و امانتداران مردم
قاریان قرآن: فاسق و فاجرند ؛ امانتدارها و معتمدین منتخب مردم: خائن به اموال و نوامیس می باشند ؛ عرفا: ظالم و مستبدند ؛ حكام دینی: دروغگو و كلاهبردارند.
قراء فسقة، و أمناء خونة، وعرفاء ظلمة، و أمراء كذبة.
- کنزالعمال، ج 14، ص 563 ،ح 39603؛ از پیامبر.
چهره واقعی حکام دینی، وزرا و قضات منصوب
رهبران و فرمانروایان دینی زورگو و ظالم، حاكم می شوند. وزرا و منصوبین ایشان فاسق و عیاشند؛ قضاتشان خیانتكار و فقهایشان دروغگو هستند چنانكه كلام خود را به خدا نسبت می دهند. هر کس معاصر چنین زمانی شد از معاشرت، همراهی و نگهبانی آنها بپرهیزد ( سیاهی لشگر ایشان نشود و از دستاوردها و منافع آنها حفاظت نکند چرا که اهالی این زمان دسترسی به رهبری آگاه و امین پیدا نمی كنند ).
أمراء ظلمة و وزراء فسقة و قضاة خونة و فقهاء كذبة فمن أدركهم فلا یكونن لهم عریفا ولا جابیا ولا خازنا ولا شرطیا.
- کنز العمال، ج 6، ص 77، ح 14909؛ المعجم الصغیر طبرانی، ج 1، ص 204؛ از پیامبر.
احوال مدعيان ديانت
قبل از ظهور منجی، حكام دینی فاسق و فاجر، بر مردم مسلط می شوند. در آن دوران وزرا و دستیارانشان خیانتكار؛ عرفا ظالم؛ قاریان فاسق و عابدان، جاهل و بازیچه خواهند بود.
لا تقوم السّاعة حتى یكون علیكم امراء فجرة، وزراء خونة و عبّاد جهّال.
- ارشاد القلوب؛ از پیامبر
هوس رانی فقها و بي عدالتي قضات
فقهایشان از روی هوی و هوس فتوی می دهند؛ قضاتشان بدون داشتن علم، حكم صادر می كنند ( مامور و عامل دست هستند در حالی که قاضی باید عالمانه و بطور مستقل قضاوت کند ).
فقهائهم یفتون بما یشتهون، قضاتهم یقولون ما لا یعلمون.
- بشاره الاسلام، ص 77؛ الزام الناصب، ص 195؛ یوم الخلاص، ص 404؛ از امیرالمومنین.
دستگاه قضائی بیگانه با دین
در حكومت های مدعی دیانت، قضات بر خلاف اوامر الهی حكم صادر می كنند ( بر اساس منافع سیاسی، حكومتی، حزبی و شخصی، حكم صادر می کنند ).
و القضاه یقضون بخلاف ما امر الله.
- الزام الناصب، ص 184؛ یوم الخلاص ص 406؛ از امام صادق.
خیانت فقها و تئوریسین های مذهبی
تعداد فقهائی که مردم را به حقیقت كلام وحی آگاه كنند كم می شود و درعوض، فقهای خیانتكاری که جامعه را گمراه و سرگردان کنند بسیار خواهد بود. زمامداران دینی و رؤسای حاكم، عملا به اسلام كافر هستند؛ همراهان و دوستداران ایشان فاجرند و گماشته هایشان در مناصب اجرائی و حكومتی، ظالم بوده و حقوق رعیت را پایمال می كنند و تئوریسین ها و صاحب نظران آنها فاسقند .
قل الفقهاء الهادون و كثر فقهاء الضلالة و الخونة و صار الامراء كفرة و أولیائهم فجرة و أعوانهم ظلمة و ذوو الرأی منهم فسقة.
- كمال الدین و تمام النعمة ج 1، ص 251؛ اثباة الهداه، ج 7، ص 390 و 391؛ وحی خداوند در شب معراج پیامبر.
علمای قدرت طلب، تبهكارترین خلق روی زمین
گمراهان، چهره هایی شاد و خندان ولی دل هایی تیره و تار دارند. سنت پیامبر میان آنها بدعت تلقی می شود ولی بدعت، از دید گاه آنان سنت به شمار می آید. مومنین واقعی، تحقیر می شوند ولی فاسقان معتبر و محترمند. در این زمان، رهبران دینی حاكم، نابخرد و ستم پیشه اند. روحانیون، به بیوت حكام و مراكز وابسته قدرت در رفت و آمد خواهند بود . این دسته از علما، تبهكارترین مخلوقات خدا در زمین هستند.
وجوههم ضاحكة مستبشرة و قلوبهم مظلمة متكدرة، السنة فیهم بدعة، و البدعة فیهم سنة، المؤمن بینهم محقر و الفاسق بینهم موقر، امراؤهم جاهلون جائرون و علماؤهم فی ابواب الظلمة و شرار خلق الله علی وجه الارض.
- الحیاة ؛ مستدرك ج 2 ؛ از امام حسن عسکری.
جنگ قدرت در بین غاصبین ولایت
مدعیان دروغین ولایت و امامت، برای رسیدن به قدرت با یكدیگر به جنگ و ستیز برمی خیزند تا جائی که به دست همدیگر نابود می شوند.
سیكون أمراء یقتتلون على الملك، یقتل بعضهم بعضا.
- جامع الصغیر جلال الدین سیوطی ج 2؛ مسند ابو یعلی، ج 3؛ از پیامبر.
وضعیت ایمان مردم
در دورانی كه حفظ ایمان مانند نگه داشتن آتش در كف دست است، زمامداران دینی ستمكار، در رأس حكومت خواهند بود.
الصابر منهم على دینه كالقابض على الجمرة، أمراؤهم یكونون على الجور.
- بحار الانوار، ج 22؛ الأخبار، ص 130؛ از پیامبر.
روحانیون دنیاطلب
علما و روحانیون، اسیر دنیاطلبی و شهوات خویش اند.
و علماؤهم على الطمع.
- بحار الانوار، ج 22؛ الأخبار، ص 130؛ از پیامبر.
ریاكاری در عبادت
كلاهبرداران برای جلب اعتماد مردم، ریاكارانه به عبادات ظاهری روی می آورند.
و عبّادهم على الریاء.
- بحار الانوار، ج 22؛ الأخبار، ص 130؛ از پیامبر.
زمام امور مسلمین در دست اشرار
شرورترین و تبهكارترین افراد، بر جامعه مسلط می شوند و مردم را شكنجه می دهند و خون جوانان را می ریزند و به زنان تجاوز می كنند.
یسلط علیهم شرارهم، فیسومونهم سوء العذاب یذبحون أبناءهم و یستحیون نساءهم.
- جامعالأخبار؛ نوائب الدهور، ج 1؛ از رسول الله.
شبهه افكنی علما و فقها در دین
فقها به دروغگوئی تمایل پیدا كرده و علما و روحانیون در دین شبهه افكنی می كنند.
تمیل الفقهاء الی الکذب و تمیل العلماء الی الریب.
- الزام الناصب، ص 207؛ یوم الخلاص، ص 404؛ از امیرالمومنین.
وعاظ دروغگو
تعداد كسانی كه به نام دین، فرمان دهند زیاد شود، فقهای صاحب درك و معرفت كم باشند. خطبا و سخنرانان مذهبی دروغگو هستند ( خواسته های نفسانی خود و حكام را به عنوان تعالیم و فرامین دینی به خورد باورمندان می دهند ). قاریان قرآن، ریاكار بوده و بطور سطحی و بدون توجه به مفاهیم، آنرا تلاوت می كنند.
لیأتین على الناس زمان كثیر أمراؤه قلیل فقهاؤه كذاب خطباؤه مراؤون قراؤه.
- کنز العمال، ج 10، ص 206، ح29092؛ از پیامبر.
منابر رسول الله در اشغال ریاكاران
پیامبر فرمود: بر بالای منابر، به حكمت موعظه می كنند، اما وقتی پائین می آیند از آن مواعظ جدا شده و به گفته های خود عمل نمی كنند. قلوب آنها گندیده تر از مردار است. كسی كه ایشان را تصدیق كند و یاری رساند راهش از من جداست و از شفاعتم بی بهره می ماند و هر كس كه آن ظالمین را تایید نكند و یاری نرساند مورد تایید و شفاعت من قرار می گیرد و بر حوض كوثر وارد می شود.
یعظون بالحكمة على منابر فإذا نزلوا اختلست منهم، قلوبهم أنتن من الجیف، فمن صدقهم بكذبهم وأعانهم على ظلمهم فلیس منی و لست منه و لا یرد على الحوض و من لم یصدقهم بكذبهم و لم یعنهم على ظلمهم فهو منی و أنا منه و سیرد على الحوض.
- کنز العمال، ج 6، ص 74، ح 14898؛ مجمع الزوائد، ج 2.
جمع اشرار
علما و فقهای آخرالزمان، نه تنها خائن و فاجرند بلكه شرورترین مخلوقات خدا هستند. همچنین ، تمامی پیروانشان، كسانی كه از آنها مشاوره و راهنمائی می گیرند، مجالست می نمایند و آنها را دوست می دارند، همگی در زمره اشرارند.
علمائهم و فقهائهم خونة فجرة ألا إنهم أشرار خلق الله و كذلك أتباعهم و من یأتیهم و یأخذ منهم و یحبهم و یجالسهم و یشاورهم أشرار خلق الله.
- یوم الخلاص، ص 400؛ الزام الناصب، ص 185؛ از پیامبر.
نجات يافتگان در شرالازمنه
فرمانروایان دینی، برخلاف دستورات آسمانی عمل می كنند ( بر اساس مصلحت نظام خود اقدام می كنند )؛ هر كس از آنها رویگردان شد، نجات می یابد. هركس كه از روی اكراه و به ناچار آنها را بپذیرد، امید می رود نجات یابد، هرچند كه تضمینی بر آن نیست و هر كس با آنها اختلاط كند هلاك می گردد ( مورد سوء استفاده آنها قرار می گیرد و در نهایت نابود می شود ).
ستكون علیكم أمراء یتركون بعض ما أمروا به، فمن ناواهم نجا، و من كره سلم أو كاد یسلم، و من خالطهم فی ذلك هلك أو كاد یهلك.
- مصنف عبد الرزاق صنعانی، ج 11؛ از پیامبر.
فرجام ذوب شدگان ولایت فقیه
حاکمانی به نام دین حكومت می كنند؛ گرچه بعضی از اعمال آنها به ظاهر موجه است لیكن رفتار آنها قبیح و نادرست است. هركس كه آنها را متابعت نكند نجات می یابد ( بازیچه آنها نمی شود و عاقبت به خیر می گردد ) و هركه از آنها فاصله بگیرد سالم می ماند و هر كس كه با ایشان همراهی و اختلاط كند، هلاك می گردد ( قربانی نقشه ها و سیاستهای آنها می شود ).
سیكون أمراء تعرفون و تنكرون ، فمن نابذهم نجا ، و من اعتزلهم سلم، و من خالطهم هلك.
- كنزالعمال، ج 6؛ صحیح الجامع، ص 3661؛ فیض القدیر شرح الجامع الصغیر؛ المناوی ج 4، ص 174؛ از پیامبر.
پیروی از دجال
به ظواهر عبادت اهمیت زیادی داده می شود در حالیکه از اصحاب بدعت و انحراف پیروی می گردد. اینان ناخواسته شرک می ورزند در حالی که از آن بی خبرند و از تلاوت قرآن و تعلیم علوم دینی كسب درآمد و شهرت می كنند و دین را وسیله دنیاطلبی قرار می دهند. همانا ایشان پیروان دجال افلیج می باشند ( پیروان كسی هستند كه در لباس دین حكومت می كند و فقط یك چیز برایش ملاك است و آن، حفظ حكومت خویش است ).
یأتی على الناس زمان یجتهدون فی العبادة و یشتغلون بأهل البدع ، یشركون من حیث لا یعلمون، یأخذون على قراءتهم وعلمهم الرزق، یأكلون الدنیا بالدین، و هم أتباع الدجال الاعور.
- کنز العمال، ج 10، ص 206، ح29093؛ از پیامبر.
سرکوب علمای اصیل و زمامداری امامان دروغین و گمراه
روحانیت واقعی ( به علت سركوب و محدود شدن علمای اصیل غیر حكومتی ) از بین میرود ( اسلام از جاذبه ها و زیبائی های اصیل آن خارج می شود ) و امامان دروغین و گمراه زمام امور مادی و دینی مردم را به دست می گیرند.
لتنتقضن عرى الاسلام عروة عروة، و لیكونن أئمة مضلون.
- سبل الهدی و الرشاد، ج 10؛ از پیامبر.
ترویج بدعتها، تحت عنوان سنت ها
ریسمانها و تكیه گاه های حقیقی اسلام ( روحانیت اصیل و غیر حکومتی ) یكی پس از دیگری از بین می روند و مردم به تبعیت از روحانیون فاسد، به سنتهائی رجوع می كنند كه در اسلام نبوده است.
قول النبی صلى الله علیه وسلم وهو یحكی لنا عن آخر الزمان: عن أبی امامة الباهلی عن رسول الله صلى الله علیه و سلم، قال: لینقضن عرا الاسلام عروة عروة فكلما انتقضت عروة تشبث الناس بالتی تلیها.
- امالی شیخ طوسی؛ مسند احمد، ج 5، ص 251؛ از پیامبر.
بخش دوم، خطرناك ترین دشمنان مردم، مدعیان "امامت" و "ولایت" :
امامان مستبد و آدم کش
پیامبر فرمود: من بر امتم نه از آشوبهای داخلی هراسی دارم و نه از دشمنان خارجی، بلكه ترسم از امامانی است كه در امت من پیدا می شوند و بر اساس قدرت، زمامداری می كنند؛ اگر مردم به سمت آنها بروند دین و ایمانشان به بازی گرفته شود و اگر با آنها مخالفت كنند كشته خواهند شد.
لست اخاف علی امتی غوغاء تقتلهم و لا عدوا یجتاحهم و لكنی اخاف علی امتی ائمة مضلین إن اطاعوهم فتنوهم و إن عصوهم قتلوهم.
- الزام الناصب، ص 183؛ منتخب الاثر، ص 428؛ فیض القدیر شرح جامع الصغیر، ج 5؛ از پیامبر.
باطن مدعیان "ولایت" و "امامت"
هر كس داعیه "امامت" یا "ولایت" كند كافر است.
من ادعى مقامنا - یعنی الامامة - فهو كافر، أو قال : مشرك.
- غیبت نعمانی، ص 162؛ از امام باقر.
مراجع تقلید حکومتی
من برای امتم نمی ترسم مگر از امامان گمراه ! ( مراجع تقلید و مدعیان دروغین )
انی لا أخاف على أمتی الا الائمة المضلین.
- سبل الهدی و الرشاد، ج 10؛ از پیامبر.
"امامت امت" یا "استکبار دینی" ؟
امام باقر در تفسیر آیه 60 سوره زمر ( در قیامت خواهید دید کسانی که به خدا دروغ بستند چهره هایشان سیاه گردیده، و البته که جهنم جایگاه متکبران است ) فرمود: منظور کسانی می باشند که به دروغ ادعا کنند "امام" هستند. سئوال شد حتی اگر از شیعیان باشند؟ فرمود: بلی. سئوال شد حتی اگر از سادات باشند؟ فرمود: آری، حتی اگر از نسل علی بن ابیطالب باشند.
عن سورة بن كلیب، عن أبی جعفر الباقر فی قوله "یوم القیامة ترى الذین كذبوا على الله وجوههم مسودة ألیس فی جهنم مثوى للمتكبرین" قال: من قال إنی إمام و لیس بإمام! قلت: و إن كان علویا فاطمیا؟ قال: و إن كان علویا فاطمیا. قلت: و إن كان من ولد على ابن أبى طالب؟ قال: و إن كان من ولد علی بن أبى طالب.
- غیبت نعمانی، ص 161.
عصمت سازی و امام تراشی
"امام" باید عصمت داشته باشد و گناه نكند؛ تشخیص این امر از طریق ظاهر افراد، ممكن نمی باشد؛ چرا كه امام معصوم، منصوص است ( از طرف خدا انتخاب می شود نه مردم ).
الإمام لا یكون إلا معصوماً و لیست العصمة فی ظاهر الخلقة فیعرف بها فلذلك لا یكون إلا منصوصاً.
- نهج البلاغه عبدو، ج 1، ص 36؛ روزگار رهائی، ج 1، ص 85؛ از امام سجاد.
از ماست كه بر ماست
امامانی بر شما حاكم می گردند ( مراجع تقلید و رهبران مدعی دیانت ) كه رزق شما را مالك می شوند ( ثروتهای طبیعی و ماحصل زحمات شما را در اختیار می گیرند ). ایشان احادیثی را به دروغ بیان می كنند و مرتكب سیئات می شوند ( گفتار دروغ و اعمال زشت خود را تحت نام دین توجیه می نمایند ). از شما راضی نمی شوند ( آزادتان نمی گذارند ) مگر اینكه بدعتهای ایشان را تصدیق نمائید ( حكومتشان را تایید كنید ). اگر مجبور شدید تا حد ممكن با آنها مدارا كنید ولی اگر به مال و جان و ناموس شما تجاوز كردند، در اینصورت كسانی كه به مقابله با آنها می پردازند و كشته می شوند، شهید محسوب می شوند.
سیكون علیكم أئمة یملكون أرزاقكم، یحدثوكم فیكذبونكم ، و یعملون فیسیئون العمل، لا یرضون منكم حتى تحسنوا قبیحهم و تصدقوا كذبهم، فأعطوهم الحق ما رضوا به، فإذا تجاوزوا، فمن قتل على ذلك فهو شهید.
الفردوس، ج 2، ص 317؛ کنز العمال، ج 6، ص 67؛ از پیامبر.
امامانی که مردم را به سوی جهنم سوق می دهند
امام صادق در تفسیر آیه 41 سوره قصص فرمود: منظور از "امامانی که مردم را به جهنم می کشانند" مراجع تقلیدی هستند که برخلاف اوامر و احکام الهی امر می کنند و حکم می دهند و بر اساس هوای نفس عمل می كنند.
إن الائمة فی كتاب الله عزوجل إمامان. قال الله تبارك وتعالى" وجعلناهم أئمة یهدون بأمرنا" لا بأمر الناس یقدمون أمر الله قبل أمرهم، و حكم الله قبل حكمهم، قال: "وجعلناهم أئمة یدعون إلى النار" یقدمون أمرهم قبل أمر الله، و حكمهم قبل حكم الله، و یأخذون بأهوائهم خلاف ما فی كتاب الله عز وجل.
- اصول کافی، ج 8.
بخش سوم، آگاهی بیشتر، دستورالعمل ها و توصیه ها :
توصیه ای مهم از حضرت عیسی
عالم و روحانی طبیب دین است و مال پرستی بیماری دین. هرگاه ملاحظه نمودید كه طبیبی درد و مرض را به سوی خود می كشد ( عالمی كه مال اندوزی می كند ) به ایشان بدگمان شوید و بدانید كه او حق نصیحت كردن دیگران را ندارد.
الدینار داء الدین، و العالم طبیب الدین فإذا رأیتم الطبیب یجر الداء إلى نفسه فاتهموه، و اعلموا انه ناصح لغیره.
- خصال شیخ صدوق، ص 113، ح 91؛ بحار، ج 2، ص107؛ از حضرت عیسى.
شناسائی راهزنان پنهان
زمانی كه عالمی را دوستدار دنیا و مادیات یافتید او را در ادعای دینداریش متهم سازید؛ زیرا دوستدار هر چیزی آنرا حفاظت می كند. خداوند به حضرت داود وحى فرمود كه: میان مـن و خودت روحانیون دنیا طلب را واسطه قرار مده كه تو را از راه دوستی ام جدا می سازند، زیرا كه آنان، راهزنان بندگان جـویاى مـن هستند.
إذا رأیتم العالم محبا للدنیا فاتهموه على دینكم فإن كل محب یحوط ما أحب، و قال أوحى الله عز و جل إلى داود: لا تجعل بینی و بینك عالما مفتونا بالدنیا فیصدك عن طریق محبتی فإن أولئك قطاع طریق عبادی المریدین.
- اصول کافی، ج 1، ص 46، باب المستأكل بعلمه والمباهی به، ح 4؛ از امام صادق.
روحانیون دین فروش و بدعتگذار
پیامبر فرمود: وای بر امت من، از دست روحانیون فاسد و بدكار. ایشان از سخنرانی ها و تبلیغات مذهبی كسب درآمد می كنند و با تكیه بر شناختی كه از علوم دینی دارند بدعت ها و انحرافات حكام دینی را توجیه می كنند تا ثروتی به چنگ آورند.
ویل لامتی من علماء السوء یتخذون هذا العلم تجارة یبیعونها من امراء زمانهم ربحا لانفسهم.
- فیض القدیر، ج 6، ص 479؛ کنز العمال، ج 10، ص 205، ح 29084؛ از پیامبر.
خطرناك ترین مخلوقات
از رسول خدا سئوال شد که شرورترین خلق خدا چه کسانی هستند؟ فرمود: علما و روحانیونی كه از دین سوء استفاده می كنند ( دین را وسیله كسب درآمد، شهرت و قدرت قرار می دهند ).
سئل رسول الله صلى الله علیه و سلم من أشر الخلق ؟ فقال: هم علماء السوء.
- فیض القدیر، ج 1، 1/183.
لعنت بر روحانیون قدرت طلب
لعن و نفرین دنیوی و اخروی بر علما و روحانیونی كه وارد قدرت و سیاست شوند و جنایات حكام تبهكار را توجیه و از آنها پشتیبانی نمایند.
ملعون ملعون عالم یؤم سلطانا جائرا معینا له على جوره.
- بحار الانوار، ج 75، ص 381؛ از امام صادق.
سرنوشت علمای حكومت طلب
روحانیون و علمائی كه به حكام نزدیك شوند و از ایشان پیروی كنند ( وارد قدرت و حكومت شوند و حكام را تایید نمایند ) در تمامی جرائم آنها شریك بوده و به مجازات اخروی مبتلا خواهند شد.
ما من عالم اتى باب سلطان طوعا الا كان شریكه فی كل لون، یعذب فی نار جهنم.
- مستدرک الوسائل نوری، ج 3، ص127.
دوزخ، جایگاه فقهای مال دوست و جاه طلب
هرآنکس که قرآن را آموخت و به درجه فقاهت در دین رسید و سپس به طمع مال و مقام، تملق گوئی حکام را كند ( حكومت را تایید نماید و دعاگو و مبلغ آنها شود ) به میزان خطاکاریش در جهنم عذاب خواهد شد .
من تعلم القرآن ثم تفقه فی الدین ثم أتى صاحب سلطان تملقاً إلیه و طمعاً لما فی یدیه خاض بقدر خطاه فی نار جهنم.
- مستدرك الوسائل نوری، ج 13، ص127؛ از پیامبر.
چرا آمار جرم و جنایت، سرسام آور شده است؟
مردم در عملكردهای خویش به حكام شبیه ترند تا به پدران خود. ( آلودگی های نفسانی و اخلاقی حكام در روابط ظاهری جامعه نمود پیدا می كند ).
الناس بامرائهم اشبه منهم بآبائهم.
- بحار الانوار، ج 75، ص 46؛ از امیرالمومنین.
فساد روحانیون، فاجعه ای جهان شمول
فساد و لغزش علما ( روحانیون و مبلغان ادیان ) باعث فساد و تباهی تمام جهان می شود.
زلة العالم تفسد العوالم.
- غررالحكم؛ از امیر المومنین.
تاثیر و نتیجه فساد روحانیت بر كل جامعه
لغزش و آلودگی روحانیون، مانند شكسته شدن كشتی است كه هم خود و هم سرنشینان را غرق می كند. ( كشتی دین را درهم می شكند و ایمان و وجدان جامعه را به كام نابودی می برد. )
زلة العالم كانكسار السفینة تغرق و تغرق معها غیرها.
- بحار الانوار، ج 2، ص 58؛ غررالحکم؛ از امیرالمومنین.
جنایات نامحسوس
لغزش علما و روحانیون، جنایاتی بزرگ در پی خواهد داشت .
ﺯﻟﺔ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﻛﺒﻴﺮﺓ ﺍﻟﺠﻨﺎﻳﺔ.
- غرر الحكم؛ از امیرالمومنین.
نشانه های اضمحلال امت
پیامبر فرمود: از ظهور سه چیز در امتم بسیار بیمناكم: انحراف در تفسیر و تأویل قرآن؛ پیروی و تقلید از فقهای منحرف و لغزشكار؛ طغیانگری در اثر ثروتمندی.
إن أشد ما أتخوف على أمتى من بعدى ثلاث خصال: أن تتاولوا القرآن غیر تأویله و تتبعوا زلة العالِم و أن یظهر فیهم المال فیطغوا.
- معدن الجواهر؛ از پیامبر.
بازتاب خطاكاری رهبریت جامعه
از نتایج گمراهی و اشتباهات رهبر جامعه، خسارت و هلاکت مملكت است .
ضلال الدلیل هلاك المستدل.
- غررالحکم؛ از امیرالمومنین.
فتنه گران را بشناسیم
از حضرت عیسی سئوال شد: بدترین فتنه ای که مردم دچار آن می شوند چیست ؟ فرمود: علما، آنگاه که بلغزند ( منافع دین و ملت را فدای هوی و هوس خود کنند )؛ زیرا لغزش و انحراف آنها تمام جهان را به انحراف خواهد کشاند.
قیل لعیسى بن مریم: یا روح الله و كلمته، من أشد الناس فتنة؟ قال: زلة عالم، إذا زل العالم زل بزلته عالم كثیر.
- الزهد، تالیف عبدالله ابن مبارک.
تیره ترین شكل انحراف
هیچ لغزشی بدتر از لغزش روحانیون نیست.
لا زلة اشد من زلة عالم.
- غررالحکم؛ از امیرالمومنین.
نسخه های مهم را فراموش نکنید
هرگاه مشاهده كردید روحانیون به دنیا تمایل پیدا كرده و بر آستان حكام حضوریافتند ( وارد بازیهای سیاسی و حكومتی شدند ( پس، از علم آنها بهره نگیرید ( از آنها راهنمائی نجوئید و تقیلد نكنید ) و پشت سر آنها نماز نخوانید و هنگامی كه بیمار شوند به عیادتشان نروید و جنازه هایشان را نیز تشیع ننمائید؛ چرا که آنها آفت دین بوده و عامل تباهی و بی اعتباری اسلام هستند، همانگونه که تیزی سرکه باعث فاسد شدن عسل می شود و آنرا بی مصرف می كند.
فإذا رأیتم ( العلماء ) مالوا الى الدنیا و اختلفوا ابواب السلاطین فلا تحملوا عنهم العلم، و لا تصلوا خلفهم، ولا تعودوا مرضاهم، و لا تشیعوا جنائزهم، فانهم آفة الدین، و فساد الإسلام، یفسدون الدین كما یفسد الخل العسل.
- المحجة البیضاء ج 1 ص 144؛ فقه الصادق سید محمد صادق الروحانی، ج 16، ص 177؛ از پیامبر.
پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد، گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان
روحانیون تا وقتی كه وارد حكومت و سیاست نشوند امین و جانشین پیامبران هستند، در غیر اینصورت به پیامبران خیانت كرده اند؛ پس از چنین علمائی فاصله بگیرید ( تا جان، مال، ناموس و دینتان از تعرضشان در امان بماند ).
العلماء أمناء الرسل على عباد الله ما لم یخالطوا السلطان فإذا فعلوا ذلك فقد خانوا الرسول فاحذروهم.
- تذکره الموضوعات الفتنی، ص 24؛ کنز العمال، ص 183، ج 10، ح 28952؛ از پیامبر.
اگر پیروی علما از حکام چنین باشد، وای به روزی که خودشان حاکم شوند
پیامبر فرمود: فقها، امین پیامبران هستند تا زمانی که اسیر تجملات دنیوی نشوند.
از ایشان سئوال شد كه دنیاطلبی فقها به چه معناست؟ فرمود: پیروی آنها از حاكم. پس در اینصورت، از آنها برحذر باشید تا دینتان حفظ شود.
قال رسول الله صلى الله علیه وآله: الفقهاء امناء الرسل ما لم یدخلوا فی الدنیا، قیل: یا رسول الله و ما دخولهم فی الدنیا؟ قال صلى الله علیه وآله: اتباع السلطان، فإذا فعلوا ذلك فاحذروهم على دینكم.
- کنز العمال، ص 183، ج 10، ح 28953؛ أصول الكافی، ج1، ص46.
مثلث تخریب اسلام
آفت دین، سه چیز است: 1. فقهای تبهکار و فاسد 2. رهبر ستمکار و بی وجدان 3. مجتهد بی خرد.
آفة الدین ثلاثة: فقیه فاجر و إمام جائر و مجتهد جاهل.
- کنز العمال، ص 183، ج 10، ح 28954؛ فی الفیض القدیر، ج1، ص52؛ نهج الفصاحه؛ از پیامبر.
عوامل بی اعتباری دین
دو طایفه باعث هلاكت امت هستند: الف- علما و روحانیون فاجر ( تبهكار و دروغگو ). ب- عابدین جاهل و متعصب.
هلاك أمتی عالم فاجر وعابد جاهل.
- تذکره الموضوعات الفتنی؛ ص 24 از پیامبر.
روحانیون درباری
بدترین علما کسانی هستند که به دستگاه حكام وارد شوند.
شرار العلماء الذین یاتون الأمراء.
- یوم الخلاص؛ المحجة البیضاء، ج 2، ص 393؛ از پیامبر.
دین، جان، مال و ناموس خود را از روحانیون حکومتی دور نگه دارید
هرگاه مشاهده نمودید که علما و روحانیون وارد قدرت و حکومت شدند، بدانید که آنها سارقند.
اذا رأیت العالم یخالط السلطان مخالطة كثیرة فاعلم انه لص.
- مسند فردوس؛ از پیامبر.
هرگز فقهای دنیاطلب را مورد احترام قرار ندهید
امام حسن عسكری در بحث تقلید عوام از فقها در زمان غیبت امام معصوم، از امام صادق نقل فرمود:
تنها تعدادی از فقها قابل اعتماد هستند و نه همه آنها. هرگز به فقهائی که مرتکب قبایح و فواحش می شوند ( فقهای دنیاطلب، شهوت طلب و حكمران ) رجوع نكنید و مطالب و كراماتی كه از ما می گویند را نپذیرید و آنها را مورد احترام قرار ندهید. آنها بسیاری از کلمات و تعالیم ما را با نظرات دیگران در هم می آمیزند و از روی تعصب و جهل تحریف می كنند و در نتیجه، کلمات ما بر خلاف معانی و اهداف اولیه ترویج داده می شود. آنان خواسته های نفسانی خود را به عنوان آموزه های ما مطرح می كنند و جمع دیگری از ایشان نیز بطور عمدی و آگاهانه بر ما دروغ می بندند تا بهره های بیشتری از دنیا ببرند.
ذلك لا یكون إلا بعض فقهاء الشیعة لا جمیعهم فإنه من ركب من القبائح و الفواحش مراكب فسقة العامة فلا تقبلوا منا عنه شیئا و لا كرامة و إنما كثر التخلیط فیما یحتمل عنا أهل البیت لذلك لأن الفسقة یتحملون عنا فیحرفونه بأسره بجهلهم و یضعون الأشیاء على غیر وجهها لقلة معرفتهم و آخرون یتعمدون الكذب علینا لیجروا من عرض الدنیا.
- احتجاج طبرسى، ج 2، 458؛ بحار الانوار، ج 2، ص 88.
فقهای حكومتی، بدتر از یزیدیان
امام صادق فرمود: عده ای از فقها كه نمی توانند آشكارا به ما اهانت و دشمنی کنند، معارف و تعالیم ما را نزد شیعیان مطرح نموده لیكن بعضی از مطالب را کم و زیاد کرده و تحریف می نمایند و كلمات دروغین را به ما نسبت می دهند که مبرای از آنها هستیم. متاسفانه شیعیان ما می پندارند که نظرات و گفته های آنها، آموزه های ما می باشد فلذا می پذیرند. آن فقها خود گمراه بوده و شیعیان ما را نیز گمراه و سرگردان می نمایند. زیان و ضرر چنین فقهائی بیشتر از قوم یزید است چرا که آنها جان و مال امام حسین و اصحابش را گرفتند، ولی آن علمای شرور و ریاکار، در دل شیعیان ما شک و شبهه می اندازند و آنان را از رسیدن به حقیقت باز می دارند.
و منهم قوم نصاب لا یقدرون على القدح فینا یتعلمون بعض علومنا الصحیحة فیتوجهون به عند شیعتنا و ینتقصون بنا عند نصابنا ثم یضیفون إلیه أضعافه و أضعاف أضعافه من الأكاذیب علینا التی نحن براء منها فیتقبله المستسلمون من شیعتنا على أنه من علومنا فضلوا و أضلوا و هم أضر على ضعفاء شیعتنا من جیش یزید على الحسین بن علی و أصحابه فإنهم یسلبونهم الأرواح و الأموال و هؤلاء علماء السوء الناصبون المتشبهون بأنهم لنا موالون و لأعدائنا معادون و یدخلون الشك و الشبهة على ضعفاء شیعتنا فیضلونهم و یمنعونهم عن قصد الحق المصیب.
احتجاج، ج 2، 458؛ بحار الانوار، ج 2، ص 88؛ از امام حسن عسکری به نقل از امام صادق.
نفرین بر علمائی که عناوینی چون"امام" و "ولی امر مسلمین" را جعل می کنند
بدترین علما و روحانیون امت من، گمراهانی هستند كه راه هدایت را می بندند، مردم را از سنت ما منحرف می كنند، نامها و القاب ما را به دشمنانمان نسبت می دهند و بر آنها درود مى فرستند ( هرگاه نام آن غاصبین مقامات ما برده می شود صلوات می فرستند ) در حالى كه ایشان به لعنت خدا سزاوارترند.
أشرار علماء أمتنا المضلون عنا القاطعون للطرق إلینا، المسمون أضدادنا بأسمائنا، الملقبون أندادنا بألقابنا، یصلون علیهم و هم للعن مستحقون.
- احتجاج، ج 2، 458؛ بحار الانوار، ج 2، ص 88؛ از امام حسن عسکری به نقل از امام صادق به نقل از پیامبر.
جایگاه چه کسانی از ولی امر خودخوانده مسلمين پست تر است؟
از امیرالمومنین سئوال شد: بعد از شیطان، فرعون ، نمرود، آنهائی که خود را به القاب شما ملقب کرده، مقام ولایت شما را غصب نموده و بر بلاد شیعه نشین حكومت مى کنند، بدترین خلق خدا چه کسانی هستند؟
فرمود: روحانیون فاسدی كه حقایق را كتمان كرده، ولایت باطل را به اسم ولایت ما براى مردم تبلیغ می کنند ( غصب عناوین "ولی امر" و "امام" را توجیه می کنند ). خداوند در قرآن فرموده است: "مورد لعنت خدا و تمامی لعنت كنندگان خواهند بود مگر كسانی كه توبه كرده و جبران نمایند".
قیل: و من شر خلق الله بعد إبلیس و فرعون و نمرود و بعد المتسمین بأسمائكم و بعد المتلقبین بألقابكم، و الآخذین لأمكنتكم، و المتأمرین فی ممالككم؟ قال: العلماء إذا فسدوا، هم المظهرون للأباطیل، الكاتمون للحقایق، و فیهم قال الله عزوجل: "اولئك یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون إلا الذین تابوا".
- احتجاج، ج 2، 458؛ بحار الانوار، ج 2، ص 88؛ از امام حسن عسکری به نقل از امام صادق.
حكومت دینی، حكومت ابلهان
حكومت های دینی كه مدعی جانشینی پیامبر هستند، حكومت ابلهان و بی خردان است. ایشان مردم را از هدایت الهی دور نموده و به سنت پیامبر عمل نمی كنند.
قال لكعب بن عجرة أعاذك الله من امارة السفهاء قال و ما امارة السفهاء قال أمراء یكونون بعدى لا یهدون بهدیى ولا یستنون بسنتى.
- مسند أحمد 3، ص 321؛ الغدیر ج 11، ص 57؛ مسند احمد، ج 3، ص 321؛ از پیامبر.
مذمت پیروی از فقهای حكومتی
خداوند در آیه 224 سوره شعرا می فرماید: "از شاعران، تنها مردم جاهل و گمراه پیروی می کنند". از امام باقر سئوال شد منظور از شاعران در این آیه، چه کسانی هستند؟ فرمود: آیا دیده اید که کسی از شاعری پیروی و تقلید کند؟! پس منظور خدا در این آیه، فقها و مراجع تقلیدی هستند که برخلاف موازین دینی فتوی می دهند ( بر اساس منافع شخصی، سیاسی و حکومتی فتوی می دهند )، این دسته از فقها، هم خود گمراهند و هم باعث گمراهی مردم می شوند.
و الشعراء یتبعهم الغاوون، قال: هل رأیت شاعرا یتبعه أحد؟! إنما هم قوم تفقهوا لغیر الدین، فضلوا و أضلوا.
- معانی الاخبار؛ تاویل الایات، ج 1؛ تفسیر نور الثقلین، ج 4، در تفسر آیه مذکور.
همچنین امام صادق در تفسیر این آیه فرمود: منظور، فقهائی هستند که مردم را به راه باطل می کشانند ( از دین اصیل جدا می كنند ).
من رأیتم من الشعراء یتبع؟! إنما عنى هؤلاء الفقهاء الذین یشعرون قلوب الناس بالباطل، فهم الشعراء الذین یتبعون.
- تاویل الآیات، ج 1.
بخش چهارم، تکلیف قیام های قبل از ظهور برای برپائی حکومت های دینی :
ماهیت قیام های دینی قبل از ظهور
هر پرچمی كه قبل از قیام قائم برافراشته شود ( هر انقلاب و قیامی که با ادعای برقراری حكومت دینی شكل گیرد ) رهبرش طاغوت است که مردم را به پرستش غیر خدا می خواند.
کل رایه ترفع ( تخرج ) قبل قیام ( رایة ) القائم فصاحبها طاغوت یعبد من دون الله.
- وسائل الشیعه، ج 15، ص 52؛ اصول کافی، ج 8، ص 297؛ از امام صادق.
عزت و اقتدار اسلامی، با قیام و انقلاب دینی به دست نخواهد آمد
سوگند به خدا هیچ یک از ما قبل از خروج قائم قیام نکند مگر این که مثال اين امر، همچون جوجه ای است که قبل از استوار شدن و محکم گشتن پرهایش از لانه اش بیرون آید و پرواز کند! در آنصورت ملعبه دست كودكان می شود. ( هر نوع قیام دینی و تشكیل حكومت دینی در دوران غیبت، نارس و ناكارآمد بوده و باعث ملعبه شدن دین و مقدسات می گردد ).
والله لا یخرج واحد منا قبل خروج القائم إلا كان مثله مثل فرخ طار من وكره قبل أن یستوی جناحاه فأخذه الصبیان فعبثوا به.
اصول کافی، ج 8 ، ص 264؛ از امام سجاد.
وعده های رهبران دینی برای بهتر کردن زندگی دنیائی را باور نکنید
هیچ کس از طرف ما در زمان غیبت قائم، برای دفع ظلم و یا زنده کردن حق قیام نکرد، مگر این که مردم را به دردسر انداخت و بر عمق گرفتاری ما و شیعیانمان افزود.
ما خرج و ما یخرج منا اهل البیت الی قیام قائمنا أحد لیدفع ظلما او ینعش حقا الا اصطلمته البلیة و کان قیامه زیادة فی مکرومنا و شیعتنا.
- كتاب صحیفه سجادیه؛ از امام سجاد.
بیعت در دوران غیبت
هر بیعتی قبل از ظهور قائم ( پذیرفتن ولایت غیر معصوم ) کفر، نفاق و تزویر است.
کل بیعة قبل ظهور القائم فبیعته کفر و نفاق و خدیعة.
- بحار، ج 53، ص 8؛ از امام صادق به یکی از شاگردان معروفش به نام مفضل.
خلق را تقلیدشان بر باد داد ، اى دو صد لعنت برین تقلید باد
دشمنان مصلح موعود، پیروان فقها و مجتهدینی هستند كه راهشان از راه امام آسمانی جداست. علت دشمنی آن مقلدین، آن است كه فتاوای مراجعشان متضاد با نظر عدلگستر جهانی است و اگر در زمان ظهور، قدرت در اختیار قائم نباشد، هر آینه با فتوای فقهای قدرت طلب به قتل می رسد.
أعدائه مقلدة الفقهاء أهل الاجتهاد لما یرونه یحكم بخلاف ما ذهب إلیه أئمتهم و لولا أن السیف بیده لأفتى الفقهاء بقتله.
- ینابیع الموده، ج 3، ص 62؛ الزام الناصب، ص 173 و 192؛ بشارة الاسلام، ص 297؛ از امام صادق .
كلام آخر، نتیجه منحصر به فرد حكومت فقها:
مردم دسته دسته از دين خارج شوند، همانطور كه در صدر اسلام گروه گروه وارد مي شدند.
یخرجون الناس من دین الله افواجا كما دخلو فیه افواجا.
- یوم الخلاص، الملاحم و الفتن ص 108 و ص 144؛ از امام صادق.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر