شهریور ۱۴، ۱۳۸۹

آیت الله بروجردی در معرض نابینایی

به گزارش خبرگزاری هرانا، علی رغم اینکه وضعیت بینایی آیت الله حسین کاظمینی بروجردی در معرض خطر جدی قرار گرفته است، مسئولان از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آوردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آیت الله بروجردی طی چهار سال بازداشت بر اثر بدرفتاری و نگهداری در محیط آلوده از ناحیه چشم راست به شدت احساس ناراحتی میکند.
هفته گذشته یکی از پزشکان بهداری اوین، پس از معاینه بروجردی تایید کرد که 80 درصد بینائی ایشان بر اثر پارگی شبکیه چشم از بین رفته است.
وی هشدار داد که پارگی شبکیه به هيچ وجه خود به خود و يا با مصرف دارو بهبود نمي يابد و تنها درمان مؤثر آن، جراحي است، لذا این وضعیت از لحاظ چشم پزشکی، اورژانسی تلقی می شود و باید هرچه سریعتر ایشان در بیمارستانی مجهز بستری شود.
مسئولین دادگاه ویژه روحانیت، بروجردی را از حق درمان محروم نگه داشته اند و حتی پرونده پزشکی این زندانی را در اختیار خانواده اش قرار نمی دهند. آن ها اخیرا به نزدیکان آقای بروجردی اعلام کرده اند تا زمانی که وی دست از "تبلیغ علیه نظام" برندارد، وضعیت ایشان به همین صورت باقی خواهد ماند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بادرودشفای عاجل رابرای آیت الله بروجردی خواستارم

ناشناس گفت...

سازمان مدافعین حقوق بشر،عوامل دست اندر کار باسلام.
شما خوب میدانید که آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی فقط بخاطر ابراز عقیده و دفاع از حقوق خدا داده خود بدست جلادان راهی زندان شد و با
توجه به اینکه این سازمان آزادی و قدرت عمل بیشتری در جهت آزادی زندانیانی همانند آیت الله بروجردی که از کمترین حقوق خود محروم است و تمامی جسم بالأخص بینایی ایشان در معرض خطر جدی قرار گرفته را دارد خواهشمندیم که در مورد مسئله آزادی ایشان با توجه به شرایط حاد جسمی پیگیری بیشتری صورت گیرد و نتایج آن به صورت مستمر در رسانه ها به اطلاع عموم رسانده شود که انشاء الله مثمر ثمر واقع گردد .به امید آزادیش.