شهریور ۰۶، ۱۳۸۹

نامه عیسی سحر خیز به دبیر کل سازمان ملل از درون زندان

به گزارش سایت جرس، عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی، با نوشتن نامه ای خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از وی خواسته است اجازه دهد، هياتي از نمايندگان واقعي ملت ايران، همزمان با حضور آقاي احمدي نژاد و هيات ايراني در ايام برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل در مقر اين نهاد بين المللي در نيويورك حضور يافته و گوشه هايي از واقعيت هاي موجود جامعه ايران به خصوص در زمينه زير پا گذاشتن قوانين داخلي و ميثاق هاي بين المللي و منشورهاي سازمان ملل و اعلاميه حقوق بشر را بيان دارند.
این روزنامه نگار زندانی در نامه اش آورده است: مقامات سياسي و قضايي جمهوري اسلامي طي اين 11 ماه گذشته حاضر نشده اند به شكايت هاي بر حق و متعدد اينجانب و دوستان و ديگر قربانيان تحت شكنجه و آزار و اذيت هاي گوناگون روحي، جسمي و جنسي رسيدگي و عاملان و آمران شناخته شده اين جريان ها از جمله مقامات عالي رتبه قضايي امنيتي چون آقايان سعيد مرتضوي دادستان و غلامحسين محسني اژه اي وزير اطلاعات و شخصيت هاي سياسي عالي رتبه چون آقايان محمود احمدي نژاد و آقای خامنه ای كه بنا بر وظايف و مسئوليت هاي قانوني مندرج در قانون اساسي و قوانين موضوعه ايران و همچنين مقررات و منشورهاي بين المللي پذيرفته شده از جانب ايران نقش مستقيم در اعمال نقض حقوق بشر و جنايت عليه بشريت داشته و يا در قبال آن سكوت كرده اند تحت پيگرد قانوني و مجازات قرار دهند.
آقای سحر خیز در خاتمه خطاب به جناب آقای بان کی مون می افزاید: از جنابعالي تقاضا دارم حال كه حقوق قانوني شهروندان ايراني رعايت نشده و حتي اوضاع آنان با تبعيد به زندان رجايي شهر كه محل اصلي نگهداری جنايتكاران خطرناك است و از بازداشتگاههاي اوين كه كوچكترين حقوق انساني زندانيان در آنها رعايت نمي گردد بدتر نيز شده است به موارد زير توجه و در صورت مصلحت در خصوص آن، اقدامات لازم به عمل آوريد.
1- اعزام نماينده تام الاختيار خويش در امور حقوق بشر براي رسيدگي به چگونگي رعايت اعلاميه جهاني حقوق بشر در ايران بويژه طي 15 ماه اخير.
2- يك كميته حقيقت ياب را براي رسيدگي به ابعاد و گستردگي جنايت عليه بشريت طي مدت مذكور تعيين و هرچه سريعتر به ايران اعزام و نتايج تحقيق، بررسي و دستاورد هاي آن را طي گزارش رسمي به مجمع عمومي سازمان ملل و نهادهاي تابعه ارائه شود و در صورت ضرورت در ارگانهاي حقوقي و قضايي تابعه با خاطئان يا جنايتكاران احتمالي برخورد گردد.

۵ نظر:

خسروی گفت...

با سلام اگر همه در هر جای قدمی کوتاه بردارند سیلابی خواهد شد و جمهوری اسلامی را از خواهد برد

ناشناس گفت...

سلام. جناب آقای عیسی سحر خیز ایستادگی وپایداری جنابعالی در برابر قلدران عمامه بسر قابل تقدیر است امیدواریم با ادامه روند نامه نگاری به سازمانهای مدافع حقوق بشر ودبیر کل سازمان بین الملل نقطه عطفی باشد در توجه به حقوق از دست رفته تمامی زندانیان در بند آخوندهای زالو صفت که انشاء الله در صورت توجه وپیگیری مستمر سازمانهای بین المللی زمینه ریشه کنی این نظام فراهم آید ودر صورت عدم توجه سازمانهای بین المللی مربوطه به صدای آزادیخواهان در بند بی لیاقتی و ناکار آمدی آنها را به اثبات میرساند .به امید به بار نشستن فریاد تمامی مظلومین در اسارت.

ناشناس گفت...

سلام ،لااقل به این درخواست آقای سحرخیزجواب مثبت بدهید.

ناشناس گفت...

به امیدآزادی آقای سحرخیزوآقای آیت الله بروجردی درودبرآزادمردان

ناشناس گفت...

مانیزموافق بانامه ی آقای عیسی سحرخیزهستیم وخواستاررسیدگی جدی به خواسته های تمام زندانیان بخصوص آقای بروجردی وآقای سحرخیزوبقیه ی عزیزان زندانی.