شهریور ۱۰، ۱۳۸۹

کروبی:حرمت شکنی و تعرض به مراجع و روحانیت، ساختار شکنی است

به گزارش سایت راه سبز امید،جمعی از علما و طلاب قم با آقای مهدی کروبی دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار، آقای مهدی کروبی در دفاع از مرجعیت و روحانیت شیعه، دغدغه ها و نگرانی های خود را در چندین بخش ارائه نمودند. میهمانان نیز در سخنانی، دخالت نهادها و خطر سقوط استقلال حوزه از یکسو و احساس خطر برای آینده کشور را از سوی دیگر از جمله نگرانی های خود اعلام نمودند.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در این دیدار با تاکید بر حفظ حرمت و جایگاه مرجعیت افزود: تعرض به مرجعیت شیعه به هیچ وجه پذیرفته نیست. حرمت شکنی و تعرض به مراجع و آیات عظام، ساختار شکنی است. نمی دانم چگونه است که برخی براحتی ساختار شکنی می کنند و قانون نیز گریبان آنان را نمی گیرد!!
ایشان افزودند: در تمام فراز و نشیب های تاریخ تشیع، چنین بی حرمتی و ساختار شکنی علیه مراجع بی سابقه است! هجمه به بیت مراجع در قم چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی و آسودگی گذر کرد. دستهایی در کار است تا ساختار شکنی علیه مراجع و روحانیت را باب کرده و از این راه به اهداف سیاسی خود نائل شوند! حوزه و روحانیت باید مستقل بمانند تا بتوانند همچون گذشته نقش پر رنگ و پیشروی خویش را در مسائل مختلف جامعه بشری ایفاء و تقویت نمایند.
لینک مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست: