فروردین ۰۸، ۱۳۸۸


گزارشی از آخرین وضعیت آیت الله بروجردی در زندان یزد

با وجود اینکه مرگ مشکوک تعدادی از زندانیان سیاسی طی هفته های اخیر موجی از نگرانی ها را در محافل عمومی و سازمانهای حقوق بشری دنیا در پی داشته است ، با این وجود سران رژیم مذهبی ایران کمترین توجهی به این هشدارها نداشته و همچنان زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندانهای قرون وسطایی جمهوری اسلامی در وضعیت نگران کننده ای بسر می برند .
در این خصوص زندانی عقیدتی آیت الله بروجردی نیز بشدت نیازمند معالجات سریع پزشکی و بهره گیری از امکانات درمانی لازم می باشد و بیم آن می رود که در صورت تداوم وضعیت موجود سرنوشتی چون زنده یاد امید رضا میر صیافی و امیر حشمت ساران داشته باشد . آیت الله بروجردی در آخرین اقدام خویش برای رفع تنگناهای موجود ، طی نامه ای به رییس درمانگاه زندان مرکزی یزد ، خواستار رسیدگی به وضعیت سلامتی خویش شده است . در این نامه آمده است :

ریاست محترم درمانگاه زندان مرکزی یزد، جناب آقای دکتر ارکان
با سلام و آرزوی تحقق اهداف انسان دوستانه آن پزشک متعهد معروض می دارم بنده در طول مدت اسارت در دستهای استبدادگران اسلامی به انواع نقاهتهای روحی و امراض جسمی مبتلا گردیده ام که گروگان گیران درنده خو جز به مرگ این منادی عدالت و مبشر صلح و مبلغ آزادی و پیشوای مذهبی رضایت نمی دهند. لذا نیازهای درمانی خود را به آن طبیب خداجو و غریب نواز معروض می دارم تا چنانچه در بیت المال به یغما رفته ایران مظلوم، موجود باشد به این اسیر دیکتاتوران مدعی دیانت و جمهوریت عنایت فرمایید.

با سپاس و ابلاغ دعا
1-قرص جلوگیری از آلزایمر 2- عصای دستی 3- الکل و پنبه 4- کرم نرم کننده پوست 5- تعویض شماره عینک 6- قرص تقویتی به جهت رفع رعشه اعضای بدن 7- قرص آسپرین بچه به خاطر ممانعت از سکته قلبی 8- قرص زیر زبانی برای باز کردن رگهای قلب 9- داروی تقویت چشم 10- داروی تقویت استخوان 11- دستشویی فرنگی سیار 
  و موارد دیگری که نیاز به معاینات کامل و اساسی دارد .
با سپاس سید حسین کاظمینی بروجردی

لازم بذکر است سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر همچون سازمان عفو بین الملل ، دیده بان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشر براساس گزارشات متعددی چون گزارش پزشکی دکتر حسام فیروزی ، وضعیت سلامتی این زندانی وجدانی را بسیار خطرناک توصیف کرده و بر لزوم اعطای مرخصی درمانی به ایشان تاکید نموده اند .

۵ نظر:

نرجس سلطانی گفت...

با درود
می خواهم از مسئولین زندان بپرسم پس این همه قوانین که ادعا می کنید و در منشور حقوق بشر خود ارائه میدهید کجاست که یک زندانی باید به این صورت نیازمندیهای خود را بگوید تا که شاید رسیدگی شود. وای بر شما، پیامبری که این همه وجهه او را در مجامع بین المللی خدشه دار کرده اید در زمان خود زندان نداشت و با اسرا ی جنگ با لطافت رفتار می کرد و با شرایطی سهل و آسان اسباب آزادی آنها را فراهم می کرد . به امید برچیده شدن تمام زندانهای عالم و آزادی هر چه سریعتر آیت الله بروجردی و تمام زندانیان.

زنان مبارز گفت...

با سلام
ما هم از این وضعیت پیش آمده نگرانیم وخواستار دخالت مجامع بین المللی در این راستا می باشیم.

مسعود گفت...

با سلام
بسی جای بی شرمی و خجالت دارد که حکومت ایران در رسانه های جمعی از زندانهای گوانتانامو و عراق و افغانستان و امریکا انتقاد می کند درحالیکه یک زندانی درایران از کوچکترین امکانات پزشکی محروم باشد.

منوچهر گفت...

با عرض سلام
عجیب است در مجامع بین المللی ، اسلامی را به نمایش می گذارند و می گویند ما در ایران زندانی سیاسی و اعتقادی نداریم . در حالی که زندانهای ما پر شده از بروجردیها و اکبری ها و. . . را در زندانهای مخوف محبوس کرده اند و آنها را یکی یکی بقتل می رسانند .
آیا این اسلام علوی است ؟ آیا این طبق سنت و سیره پیامبر است ؟ آیا پیامبر با زندانیان این چنین رفتار می کرد ؟ یقیناً خیر، اینچنین نیست.
این دینی است ساختگی که بتوانند عده ای به خواسته های نفسانی خویش دست پیدا کنند ، این محصول بدعت گذاریهای ولایت فقیه است .

علی م گفت...

به نام آزادی و صلح
هر زندانی که هر جرمی را مرتکب شده باشد ، حق و حقوقی دارد از جمله غذا ، بهداشت ، درمان ، ملاقات با خانواده ، انتخاب وکیل و . . . ولی رژیم ایران که ناقض حقوق بشر است یک زندانی از کلیه حق و حقوق اولیه خویش محروم است . شاید هم امکانات درمانی در شهر یزد وجود ندارد ، هرچه بوده را به گروه های تروریستی حزب الله و حماس و طالبان و مقتدا صدرو. . . بخشیده اند و دیگر چیزی باقی نمانده .