اسفند ۲۷، ۱۳۸۷

پیام تبریک آیت الله بروجردی
به مناسبت فرا رسیدن نوروز 88

سلام بر نوروز ، درود بر نوروزیان تاریخ
سال هشتاد و هفت با آتشفشانهایی از گرانی و کمبود ، تبعیض و نابرابری و نداری به پایان رسید ؛ ولی آثار مخرب و منفی و مسموم آن منازل ایرانیان بی پناه را رها نکرد . سالی پر درد و رنج و فلاکت و نقاهت ، که وطن مظلوم و محروم را دائماً سیلی زد و زجر داد . چگونه با همه ی وجودمان به استقبال بهار برویم در حالی که خشکسالی بسان دیوی وحشتناک حیات ایرانی تحت ستم را به نیستی تهدید کرده ؟ کم آبی و قهر آسمان ، سبزه زارها را هدف گرفته و خزانی را خاطرنشان می کند . امروز میهن عزیزمان به سختی نیازمند نوازش الهی است .
خدایا ؛ به یقین واکنش ظلم حکام را به طبیعت منتقل کرده ای و برکات را از این مرز و بوم گرفته ای .
پروردگارا ؛ بر این ملت غریب و بی کس ترحم نما و الطافت را نصیب این آب و خاک مقدس فرما ، که ما را طاقت عذاب مضاعف نباشد . هم اسارت استبداد و هم خسارت طبیعی و ارضی و آسمانی .
الها ؛ سالی مخاطره آمیز بر مردمی گذشت که حاکمیتی بر مقدرات خود نداشتند و اختیاری بر سرنوشت خویش نیافتند .
تو که انیس این رعیتی ، بهتر از همه میدانی که بر سر جماعت فلک زده و به زنجیر کشیده شده ی دیکتاتوری دینی چه آمده و خفقان و خشونت و خفّت چگونه دمار از روزگار خلق مغموم و معصومت در آورده . چسان مرگ زمستان را تبریک بگوئیم درحالیکه مدتهاست که فصل زیبا و طراوت بار و روح انگیز بهار از بین ما رفته و اشکهای گرفتاران و زمین خوردگان کشور دوست داشتنی ایران ، جای باران های حیات بخش را گرفته و سدها بجای آب مالامال از بدبختی و بیچارگی و ناامیدی گشته؟!
آفریدگار خوبم ؛ تو را که مهربانی و بانی خیری می خوانم تا ورق را برگردانی و اقبال را خورشید این مملکت کنی و بر اهل ایران تفقد و تقرب و تفضل نمائی و اذن به اصلاحات ریشه ای و اساسی دهی .
به امید رهایی همگان از قیود آزار دهنده و تحقق آرزوهای عموم و عبور از مقاطع تند و تیز تاریخ معاصر و آغاز نیکبختی و عدالت خیزی و چشم به راه سال جدید که پیام آور آزادی و صلح و ثبات و آرامش برای آحاد مردم ایران باشد و در روزهای آن از تلخی و ناکامی و ناآرامی آثاری نباشد و همواره هموطنانم در کمال سلامت و سعادت و صحت و کرامت معیشت نیکو و نافعی داشته باشند .
سید حسین کاظمینی بروجردی

فایل صوتی را اینجا بشنوید

هیچ نظری موجود نیست: