فروردین ۰۲، ۱۳۸۸

فعالين ايرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمريکای شمالی

گزارش ماهانه(اسفند 1387) در مورد نقض گسترده، مستمر و برنامه ریزی شده حقوق بشر در ايران

گزیده ای از گزارش :

96 ـ دکتر حسام فیروزی پزشک معتمد زندانیان سیاسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ، تشویش اذهان عمومی ،نشر اکاذیب پناه دادن و درمان زندانیان سیاسی در شعبه 6 دادگاه انقلاب تهران و با تایید دادگاه تجدید نظر به 15 ماه حبس تعزیری محکوم گردید . دکتر فیروزی برای گذارندن دوران محکومیت روانه زندان اوین شد. (فعالان حقوق بشر در ایران 26/12/87)

122ـ زهره شریفی از هواداران آیت الله بروجرودی ، پس از تحمل 21 روز بازداشت با قرار وثیقه سنگین از زندان آزاد شد.(بام آزادی 21/12/87)

171 ـ امید رضا میر صیافی وبلاگ نویس و روزنامه نگار که به اتهام توهین به مقامات و تبلیغ علیه نظام به دو سال و نیم زندان محکوم شده بود و از ماه گذشته برای تحمل ایام محکومیت خود ، در زندان اوین بسر می برد، در زندان اوین جان خود را از دست داد. این زندانی عقیدتی که از وضع روحی و جسمی خوبی برخوردار نبود علیرغم دارا بودن شرایط مرخصی استعلاجی ، هیچ گاه به مرخصی اعزام نگردید. دکتر حسام فیروزی پزشک و فعال حقوق بشر زندانی به عنوان یک شاهد و متخصص ، فوت این زندانی عقیدتی را حاصل بی توجهی مسئولان زندان و کادر پزشکی می داند. مسئولان زندان اوین و پزشکان زندان برای جان زندانیان کوچکترین اهمیتی قایل نیستند. من به پزشکان زندان گفتم باید امید رضا میر صیافی  را به بیمارستان لقمان منتقل کنید ولی آنها من را با توهین از اتاق بیرون کردند و به من گفتند این مسله ارتباطی با شما ندارد. پزشکان زندان در ابتدا حتا سعی در گرفتن فشار خون امیدرضا را نداشتند. (فعالان حقوق بشر در ایران 28/12/87)

متن کامل گزارش

هیچ نظری موجود نیست: