بهمن ۱۰، ۱۳۸۷

بازداشت دو تن از بانوان هوادار آیت الله بروجردی

دو تن از بانوان هوادار آیت الله بروجردی در پی مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شدند.

در پی انتشار پیام های صوتی آیت الله بروجردی در رسانه های بین المللی که موجب اعمال محدودیت های شدید ارتباطی و انتقال ایشان به سلول انفرادی گردید، تعدادی از نزدیکان ایشان برای پیگیری این موضوع روز چهار شنبه، نهم بهمن ماه، به دادگاه ویژه روحانیت مراجعه نمودند که با برخورد ناشایست و بی احترامی قاضی پرونده و ماموران دادگاه، مواجه شدند.

در پی برخورد دادگاه با مراجعه کنندگان مذکور، دو تن از بانوان به نام های "زهرا عبدالله وند" متاهل، 13 ساله و "مریم قاسمی" متاهل، 32 ساله بازداشت و به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین انتقال یافتند.

قاضی پرونده آقای بروجردی در تاریخ مذکور عنوان داشته بود "حکومت هر نوع رفتاری با آقای بروجردی و خانواده و نزدیکان ایشان را حق قانونی خود می داند".

لازم به ذکر است از سرنوشت افراد بازداشت شده پس از انتقال به زندان اوین اطلاعی در دست نیست .

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

اصل ٢مجموعه اصول برای حمايت همه افراد در هرگونه بازداشت يا زندان قطعنامه ٤٣/١٧٣ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوبه ٩ دسامبر ١٩٨٨ *بازداشت يا زندان بايد فقط بر طبق ضوابط اكيد قانون و توسط مقامات رسمی دارای صلاحيت و يا افرادی كه برای اين امر مسئوليت يافته اند، انجام شود*دادگاه ويژه روحانيت هيج گونه مشروعيت جهاني و بين المللي ندارد لذا كليه احكام و در كل موجديت اين دادگاه غير قانوني است طبق اين ماده دستگيري اين دو خانم توسط اين دادگاه غير قانوني ، نقض فاحش حقوق و قوانين بين المللي است . لذا از همه خير خواهان و آزادي خواهان حمايت از اين دو بانو را خواستاريم.

ناشناس گفت...

اگر قضات این کشور می خواستند بر اساس مصوبات سازمان ملل و دیگر مراجع صلاحیت دار بین المللی قضاوت کنند که می بایست از شخص اول مملکت گرفته تا دیگر مسئولین را به پای میز محاکمه بکشانند.

ناشناس گفت...

با نشر اخبار نقض حقوق بشر در ایران که به تمام طبقات جامعه کشیده شده می توان ماهیت استبدادی و ظالمانه این حکومت را افشا کرد و از آزادی خواهان و صلح طلبان حمایت کرد. دست در دست هم دهیم و به تمام مراجع قانونی و مراکز خبری دنیا، ظلم حکومت ضد دینی و ضد انسانی ولایت وقیح را افشا کنیم تا پایه های استبدادیشان فرو ریزد.انشاالله

ناشناس گفت...

من به عنوان یک ایرانی از اینکه میبینم در کشورم کسانی را به جرم ابراز نظر و عقیده مجازات میکنند خجالت میکشم . سازمانهای مدافع حقوق بشر چرا سکوت کرده اند و در عمل اقدامی جدی انجام نمی دهند؟؟؟؟

ناشناس گفت...

امیدوارم به زودی آزاد گردند

ناشناس گفت...

درود بر آیت الله بروجردی و وهوادرانشان
چقدر باید این روحانی مبارزو پیروانشان در شدیدترین فشارها روحی جسمانی قرار بگیرند و هیچ سازمانی به فریاد آنها نمی رسند. با شما هستم ای کسانی که برای آزادی تمام انسانهای بیگناه تلاش می کنید بیایید و یکباره آزادی این روحانی مظلوم و هوادارانشان رااز دولت ایران بخواهید و بر این کار خود اصرار بیشتری بورزید. با تشکر
لیلا

ناشناس گفت...

با سلام
رژیمی که به زنان رحم نمی کند چگونه مدعی دفاع از حقوق زنان می باشد

ناشناس گفت...

با سلام
بسیار جای تأسف دارد که ما در کشوری زندگی می کنیم که حتی به زنان آزاد اندیش هم رحم نمی کند

ناشناس گفت...

در کشوری که ادعای اسلامیت دارد بسی جای خجالت دارد

ناشناس گفت...

با سلام
قضاوت قاضی وقتی بر اساس کینه و خشونت و کتمان حق باشد دیگر از واژه قضاوت خارج می شود و به شرارت تبدیل میشود و قاضی به شریر. کسی که حکم شرارت شریر را صادر میکند محارب با خداست ، حال خود قضاوت کنید محارب آیت الله بروجردی است یا رهبر استبدادگر شرالازمنه ایران. با تشکر جورج امیری از سوئیس

ناشناس گفت...

سلام
شنیده ایم که میگویند ( ادب از که آموختی، از بی ادبان) حال اگر کمی به دشمن بنگریم و تحرکات آنها را مد نظر بگیریم می بینیم که به کوچکترین اعتراض بین المللی بر مواضع خصمانه خود، به دفاع همه جانبه از تبلیغ گرفته تا حمله به مردم می پردازند، پس ما که به دنبال حقیم و نه باطل نیز با تمام قوا باید به افشاگری علیه تبلیغات منفی آنها پرداخته، که دیگر فرصت دفاع از خود را نداشته باشند. با امید و و عشق