دی ۲۶، ۱۳۸۷

خطر مرگ در كمين آيت الله كاظميني بروجردي

شب گذشته، مسئولين زندان يزد در راستاي ايجاد فشارهاي بيشتر بر روحاني صلح طلب آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي ، پس از انتقال ايشان به بند زندانيان خطرناك، با طرح يك دعواي ساختگي،  ايشان را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند بگونه اي كه در اين اقدام ساختگي استخوانهاي دست و كمر ايشان آسيب جدي ديده است .

به گزارش يك منبع موثق مسئولين اين زندان تعدادي از مامورين خود را در قالب زنداني به اين بند روانه كرده و باعث ايجاد چنين جو ناامني براي آيت الله بروجردي گرديدند . در اين خصوص وكيل بند نيز اظهار داشته كه تا كنون اين افراد را مشاهده نكرده بود و معلوم نيست چگونه به اينجا منتقل شده اند !

وارد آوردن فشارهاي ممتد و طاقت فرسا بر آيت الله يروجردي در حالي ادامه دارد كه بنا بر گزارشات متعدد سازمانهاي حقوق بشري همچون عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر و كمپين بين المللي حقوق بشر، ايشان بخاطر وخامت وضع جسماني اش مي بايست سريعا براي استفاده از امكانات درماني لازم به محيط خارج از زندان منتقل شوند . آيت الله بروجردي در حالي در زندانهاي قرون وسطايي جمهوري اسلامي با مرگ دست و پنجه نرم ميكند كه رهبرانش مدام داعيه دفاع از حقوق بشر و مخصوصا دفاع از ملت مظلوم فلسطين را دارند !

لازم به ذكر است كه آيت الله بروجردي يك زنداني عقيدتي ست كه پس از تحمل بيش از دو سال و نيم زندان و شكنجه ، كماكان بر مواضع خويش چون آزادي عقيده ، تساوي حقوق زن و مرد ، توقف اجراي حدود اسلامي و لزوم جدايي دين از سياست پافشاري مي نمايد .

خبر فوق به تاييد مجموعه فعالان حقوق بشر ايران نيز رسيده است .

منبع »» بام آزادي وبلاگ اختصاصي آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي

دی ۲۵، ۱۳۸۷

عرصه بر روحاني آزاديخواه زنداني آيت الله كاظميني بروجردي

تنگ تر و تنگ تر مي شود

حكومت مذهبي ايران صبح امروز چهارشنبه 25 دي ماه 87 به منظور تشديد فشار و ایجاد محدودیتهای ارتباطی بيشتر براي روحاني صلح طلب آيت الله كاظميني بروجردي با دنياي خارج از زندان ، اين پيشواي ديني را از بند نظاميان به بند زندانيان مواد مخدر منتقل نمود . لازم به ذکر است که انعکاس افشاگریها و موضع گیریهای صلح طلبانه ایشان و علي الخصوص ابراز نظر وي در خصوص لزوم پرهيز از جنگ و خونريزي و همچنين برقراري صلح بين اعراب و اسرائيل در رسانه های جمعی و مجامع حقوق بشری ، باعث خشم شدید حکومت و تصمیم گیریهای خصمانه علیه ایشان گرديد . اين در حاليست كه شدت سرما و رطوبت در بند زندانيان مواد مخدر ، باعث تشديد بيماري هاي وي و وخامت حال ايشان خواهد گرديد .

 بدنبال اين اقدام غير انساني ، آیت الله كاظميني بروجردی،

پیامی صوتی به شرح ذيل مخابره نموده اند :

 « امروز مرا به بند دیگری منتقل کردند و با نیت آزار بیشترم ، جایم را تغییر دادند . در این قسمت از زندان یزد به مشکلات جدید و جدی تری مبتلا گشته ام که از جمله سردی مکان و تضییقات ارتباطی با تلفن می باشد و هدف هیئت حاکمه دیکتاتور و زورگو از پا درآوردن مقاومت و خاموش کردن فریادم می باشد.

اکنون بار دیگر از وکلایم در داخل و خارج از کشور می خواهم تا مراتب اعتراضات وسیع خود را نسبت به هدم حقوق بشر و سلب تنفس یک پیشوای مذهبی زندانی اعلام کنند و از نهادهای مدافع زندانیان و اسرا بخواهند تا حرکت رهائی بخش خود را تشدید نمایند و نیز از رسانه های جمعی جهان در رفع حصارهای سنگین و سخت من مساعدت گیرند . قطع تلفنهای من به معنای کور کردن دیده بان حقوق بشر در زندانهای قرون وسطائی دیکتاتور است . خفه کردن یک منادی آزادی و مبشر استقلال اعتقادی در بندهای نکبت بار حکومت مذهبی ، به مفهوم انسداد خبررسانی های پایدار و موثر در جهان معاصر می باشد.

من لحظات رقت باری را سپری می کنم که نیازمند مساعدت فوری مجامع جهانی هستم . »

لازم به ذكر است خبر فوق الذكر به تأييد مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران رسيده است . 

منبع »» بام آزادي : وبلاگ اختصاصي آيت الله سيد حسين كاظميني بروجردي

دی ۲۴، ۱۳۸۷

اظهار نظر آيت الله كاظميني بروجردي

 در رابطه با نزاع و درگيري ما بين اعراب و اسرائيل

 »» براي شنيدن لطفا كليك نمائيد 

همه ما میراث بران ابراهیم خلیل هستیم و او پدر موحدین است و تمامی ادیان آسمانی به اومنتهی می شوند و هرگونه نزاع و نفرتی در بین پیروان مذاهب الهی، نارضایتی این معلم توحید را به همراه دارد. ریشه جدالهای فی ما بین طرفداران مکاتب ایزدی ، شیطنت خودکامگان و سلطه جویان که خالی از منطق و فلسفه مقبول ومعقول و مشروع هستند. براستی که چگونه ممکن است اختلافی در گرویدگان به مبدأ وجود پیدا شود و اهدافی روحانی و قدسی داشته باشد ؟!

آنگاه که دانستیم حضرت ابراهیم پدراسحاق واسماعیل بود و اسحاق هویت بنی اسرائیل است و اسماعیل سرسلسله ي اعراب می باشد و یهودیت و مسیحیت وارث بر،  بنی اسرائیلند و اسلام شجره دار اسماعیل می باشد ، پس نتیجتاً اعراب واسرائیل پسرعموهای یکدیگرند. چطور باید پذیرفت که بین شان خونریزی و کدورت حکومت کند؟ آیا منازعه بین اعراب واسرائیل با مفاد وحی تحلیل پذیراست ؟ چرا نباید حرمت ها و قرابت ها را حفظ کرد ؟

من خواهان صلح و صداقت در بین رهروان هر آیین ومکتبی هستم که بشر را به خدایش می رساند. بیاییم و زندگی را با الفت با خداجویان سراسر جهان ، زیبا و گوارا سازیم. تاریخ بشر جنگهای صلیبی را فراموش نمی کند که با نقشه اهریمنان ، بازماندگان ابراهیمی به جان یکدیگر افتادند و صفا و کرامت را خدشه دار نمودند . ما که با طرفداران بنی امیه و بنی عباس که قاتلین امامان شیعه بودند، عقد أخوت خوانده ایم و اعلام وحدت کرده ایم چگونه با فرزندان ابراهیم خلیل مقاتله و مبارزه می کنیم ؟!

 با آرزوی آزادی واستقلال همه اندیشه های پاک و دوستانه و تخلیه جهان از دعواها و درگیری های اعتقادی واعتباری .

سید حسین کاظمینی بروجردی                        

قدردانی آیت الله بروجردی

از زندانیان عقیدتی و سیاسی ایران و همدردی با خانواده های آنها

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

ضمن اعلام برائت از تداوم دیکتاتوری مذهبی و اظهار عشق و مودت با همه زندانیان سیاسی و اعتقادی ایران، بار دیگر حمایت همه جانبه ام را از خانواده های زندانی ابلاغ می دارم و از ملت غیور و ضد استبدادی، انتظار امداد مالی و عاطفی و احساسی به همه فرزندان بندیان مظلوم و بی پناه را دارم. هرگز نسلهای بیدار و آگاه آتی، زحماتی را که برای استقلال اعتقادی و آزادی فکری و رهایی اندیشه از حصارهای زورمدارانه و خودکامانه کشیده می شود را فراموش نخواهد کرد و یاد سربازان وطن و عاشقان میهن را گرامی خواهیم داشت.

مسلماً در چنین لحضات حساس و سرنوشت سازی که تاریخ معاصر مذهب و کشور، در بستر خفقان و خشونت نوشته می شود؛ یاد و نام آزادی خواهان و عدالت گستران و حق جویان ، آفتاب و مهتاب آسمان مملکت عزیزمان خواهد بود.

در خاتمه از همه نهادهای قضایی و حقوقی و انسانی جهان، تقاضا دارم تا نسبت به خانواده های تحت ستم زندانیان ایران توجه بیشتری کنند و فرزندان چشم به راه زنجیرشدگان جنایت و قساوت را تحت سرپرستی و مساعدت خداپسندانه و خیرخواهانه قرار دهند و به وظایف بشردوستانه و صلح خواهانه خود عمل نماید.

با تشکر سید حسین کاظمینی بروجردی             ++ براي شنيدن لطفاً كليك نمائيد 

دی ۲۱، ۱۳۸۷


دردنامه ي آيت الله كاظميني بروجردي

به جدّش امام حسين (ع)‌ از درون سياهچال استبدادگران

 »» لطفا براي شنيدن كليك كنيد ««

سلام بر پدر بیست و هشتمم،

حسین ابن علی ابن ابی طالب

درود بر آزادگانی که از آستان حریت و جوانمردی دفاع کردند.

عرض ادب دارم بر جدم سیدالشهدا و سید شباب اهل الجنّة.

پدرا ! برای تعمیم "کل یوم عاشورا" عاشورایی شدم و چون گفتی "مثلی لا یبایع مثله"، خطم را از مذهب استبدادی جدا کردم. و آنگاه که فرمودی"انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی"، بر دیکتاتوران عصر خروج نمودم و لباس مصلحین بر تن کردم و آنگه که خواندی "و اسیر بسیرة جدی و ابی"، سیر آباء گرامم را در رهایی انسان ها از هر قید و بندی آغاز نمودم که اجدادم الگوهای تاریخی در مقابله با خودکامگی و زورگویی بودند ؛ که بابم علی به اعتراف مخالفینش کشته شد به خاطر کثرت عدالتخواهی .

حسینا ! مهم ترین  فلسفه وجودی نهضت تو ظلم ستیزی بود و من آموختم که ستمکاری خلاف توحید الهی است. تو خروشیدی که یزید به نام خلافت خدا و رسولش جنایت می کند و من فریاد زدم که استبداد دینی بدترین نوع دیکتاتوری در جهان است.

جَدّا ! روزی که عوامل ارتجاع مذهبی به یک مشت زن و کودک بی پناه که در منزلم غریبانه جمع شده بودند ، یورش آوردند ، تراژدی کربلایت را تجدید دیدم و روضه مظلومانه ات تکرار گردید. اینک به خونت خون می دهم و به جانت جان می سپارم و به "هل من ناصر" ات پاسخ می دهم و اسارت حَرَمت را در خانواده ام می بینم و قربانیانت را در کشته هایم ملاحظه می نمایم و شعارت را تکرار می کنم که "الموت خیرٌ من رکوب العاری"، که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.

در سالروز شهادتت در زندانم که کربلاهای مکرر تقویمت می باشد ، با تو بیعت می کنم که در افشای یزیدیان زمان بکوشم تا تو را ملاقات نمایم.  

والسلام، عاشورا، زندان، فرزند بیست و هفتم امام سجاد زین العابدین

سید حسین کاظمینی بروجردی

دی ۲۰، ۱۳۸۷


گزارشی از جفا، آزار و اذیتها نسبت به هموطنان مسیحی در سال 
۲۰۰۸

 مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

حکومت جنبه های دينی و مذهبی خود را آشکارا شدت بخشيده و نگرانی ها از تلاشهای دولت احمدی نژاد درراه آنچه، پاکسازی دينی خوانده می شود، در عرض بیش از سه سال گذشته افزايش يافته است.

سرکوب گروههای دینی ازدیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران است.

 جامعه بزرگ مسیحیان فارسی زبان ، امروزه بعنوان بزرگترین اجتماع مسیحی در ایران شناخته می شوند .درطول دوسال گذشته، حکومت مذهبی ایران به دستگیری، فشار و ایجاد رعب و وحشت در میان ایمانداران و نوکیشان مسیحی که به فعالیتهای کلیساهای خانگی در کشور می پردازند ادامه داده است و این در حالی است که نوکیشان مسیحی در صورت دستگیری مورد فشارها و انواع آزارهای روحی و جسمی متناوب قرار می گیرند و روزها و یا هفته ها دربازداشت انفرادی بسر می برند. این افراد برای آزادی نیز مجبور به تهیه مبالغ گزافی با عنوان وثیقه میشوند ، مشروط بر اینکه امکان دستگیری مجدد آنها در صورت برگزاری جلسات عبادتی و یا درمیان گذاشتن عقاید خود با دیگران وجود خواهد داشت.

»» متن كامل گزارش ، لطفا كليك نمائيد ««

دی ۱۶، ۱۳۸۷


پيام تلفني آیت الله بروجردی زندانی عقیدتی در پی وخامت وضعیت جسمی همسر خود (خانم اکرم ولی دوست) 


«« فايل صوتي لطفا كليك نمائيد »»


مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران 

"امروز كه با منزلم تماس گرفتم، متوجه شدم كه همسرم سكته قلبي كرده و در بخش سي سي يو در بيمارستان تهران كلينيك بستري گرديده است. ايشان در طول مبارزات من در طي سالهاي متمادي همواره مورد تعرضات جسمي و روحي قرار گرفته است و ده سال قبل توسط عناصر وزارت اطلاعات ربوده شد و مورد  بي هوشي هاي ممتد و غير مجاز واقع گرديد كه نمي دانم در آن ساعات با او چه كردند. روي همين جنايت به بيماري مغزي مبتلا گرديد كه اسناد و مدارك پزشكي مربوطه موجود است و در اين دو سال و نيم به كرات مورد آزار و اذيت و خشونت قرار گرفته كه منجر به عوارض رواني و عصبي و داخلي وی شده است. اكنون كه خانواده ام گروگان حكومت ديكتاتوري قرار دارد و هيچ گونه تأمين جاني براي نزديكانم نمي باشد از همه ارگانهاي حقوقي و معنوي و انساني مي خواهم تا به دادرسي ما برخيزند و در نبود من از خانواده ام دفاع كنند.

رژيم ستمديني براي از پا درآوردن اين پيشواي ديني اقدام به تهديد و ايذاء همسر و فرزندانم كرده تا مرا به سازش با روحانيون حكومتي بكشاند بسي باعث شرمساري و ذلت است كه پدري را سالها در زنجير و بند داشته باشند و براي شكستن او از اهرمهاي احساسي و عاطفي و روان پريشي بهره بگيرند و بازماندگانش را به اسارت گيرند. ضمن محكوم كردن اقدامات نامشروع و خلاف عدالت مدعيان ديانت و سياست، از ملت مظلوم ايران مي خواهم تا در ايام جاري براي نجات خانواده ام و خانواده هاي بي پناه زنداني دعا كنند و از سازمان ملل مي خواهم تا نظارت دقيق تري بر روند حقوق بشر ايران داشته باشد."


با تشكر سيد حسين كاظميني بروجردي

زندان نظامی یزد                                               »»»» متن پيام تلفني به همراه عكس كليك نمائيد 

دی ۱۴، ۱۳۸۷

شيرين عبادی: تا زنده ام ايران را ترک نخواهم کرد،

مصاحبه ژيلا بنی يعقوب با شيرين عبادی در باره تهديدهای اخير، کانون زنان ايرانی

صبح روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۸۷ يکصد و پنجاه نفر که گفته می شود بسيجی بودند ، با حضور در مقابل منزل شيرين عبادی و طرح اين شعار که «عبادی حمايت می کند، اسراييل جنايت می کند»، به تخريب تابلوی دفتر وکالت شيرين عبادی و لگدکوب کردن آن پرداختند و شعارهايی توهين آميز عليه او بر در وديوار خانه اش نوشتند. وقتی ازشيرين عبادی وکيل و برنده جايزه صلح نوبل می پرسم :"نگران تکرار و يا بدتر شدن اينگونه اتفاق ها نيست ؟"،می گويد :"چرا بايد نگران باشم ،وقتی می دانم خدا خود ناظر بر حقيقت است .ممکن است کسانی با اين رفتارها بتوانند سر برخی از افراد نا آگاه را کلاه بگذارند و من را به حمايت از آمريکا و اسرائيل متهم کنند ؛اما در برابر خدا چه می خواهند بکنند؟ .........

منبع : كانون زنان ايراني

»»» براي ادامه مطلب كليك نمائيد