اسفند ۲۶، ۱۳۹۰

پیام تبریک و شادباش نوروزی خاخام آوراهام گیسر* به مردم شریف ایران

به یکایک مردم محترم و عزیز ایران.
خداوند شما را با تمامی برکات خویش مبارک کند و در این سال نو برای شما شادی و آزادی و همچنین خوشبختی و فرخندگی قسمت کند در این عید نوروز سال نو مردم شما.
ملت یهود نیز همانند شما ایرانیان سال نوی ملی خویش را در آغاز بهار جشن می گیرد. کتاب مقدس تورات اسرائیل می فرماید که بهار زمان شکوفه دادن تمام ارزشهای انسانی و ملی است و ما دستور داریم که هر سال از آن تجلیل کرده و به جشن بنشینیم و دل جشن های بهاری «عید پسح» است که جشن آزادی می باشد. در این روز ملت یهود در مصر باستان نجات یافته و از زیر یوغ دیکتاتوری که آنها را به بردگی کشیده بود رها شدند. آنها از یک ملت اسیر تبدیل به ملتی آزاد شده و تنها پس از این آزادی شایسته آن شدند تا کتاب مقدس تورات را از جانب خداوند دریافت کرده و زندگی تماما بر اساس دین را دارا باشند. مذهب و ایمان به مثابه یک کل مختص آزادگان است و ایمان مذهبی و تقید به دستورها و فرامین دینی چه ارزشی دارد آنگاه که روح انسانی تحت ظلم و ستم باشد؟
ملت یهود دشمن ملت محترم ایران نیست، ایرانیان دارای سنتی زیبا برای حرمت به ارزشهای انسانی و مبارزه برای آزادی و عدالت هستند. هدف مشترک دو ملت همانا تلاش برای برابری و آزادی و حرمت برای هر انسان اعم از مرد یا زن، پیر یا جوان است. حرمت به زنان همانا نفس آزادی ایشان است. آزادی زن وجه ممیز و نشانه جامعه ای است که زندگی و شادی را گزیده باشد.
دشمن مشترک هر دو ملت ایران و یهود هر آن حکومت و جنبشی است که روح انسانی را به بردگی و بندگی وا داشته باشد و زنان، ضعفاء و دگرباشان را به نام دین و یا به نام ایدئولوژی جعلی تحقیر می کند.
به نام کتاب مقدس تورات اسرائیل و به نام  جمع عظیمی از خاخامها و مردمانی که پشتیبان آزادی و احترام هستند، به شما سال امید و صلح را تبریک و تهنیت می گویم.
بسیار شادمانیم که در سال جدید میلادی نشانه های دوستی بین ادیان در چنین پیامهایی به روشنی هویدا گشته است. و ما این پیام جناب خاخام را به فال نیک می گیریم.
 
 
دشمنی کاذبی که بین مذاهب و ادیان مختلف که سی و سه سال است  از سوی روحانیون سیاسی و حکومتمداران دینی به افکار این ملت القا میگردید، نتوانسته است جوانه های صلح و دوستی بین مذاهب را که توسط علمای فهیم مذاهب گوناگون پاسداشت و پرورش می یابد نابود سازد و امید است که رفته رفته این جوانه ها به درخت تنومند صلح و دوستی و احترام متقابل بین پیروان ادیان گوناگون بدل گردد. تفکری که سالهاست آقای کاظمینی بروجردی نیز بعنوان یک کارشناس دینی مسلمان بدان معتقد بوده و تاکید می ورزند همچنین بخاطرش حاضر به پرداخت هزینه های مالی، اعتباری و جانی زیادی شده اند.
یادآوری می شود آقای کاظمینی بروجردی برای نشان دادن حسن نیت خود در مناسبتهای مختلف پیام های تبریکی را برای پیروان ادیان مختلف و رهبران و دانشمندان دینی ارسال کرده اند که برای نمونه یکی از این پیام ها که ایشان  بمناسبت حنوکا عید مذهبی یهودیان از داخل زندان برای پیروان دین یهود ارسال کرده بودند، در لینک زیر قابل دسترسی است

* خاخام آوراهام گیسر یک رهبر مذهبی  و فرهنگی است
خاخام مسئول یک انجمن بزرگ و همچنین مربی امور آموزشی و تربیتی است.
خاخام اوراهم گیسر معتقد به زندگی روحانی و انجام فرامین خدا بر اساس حق انتخاب و آزادی بیان است.

هیچ نظری موجود نیست: