مرداد ۱۴، ۱۳۹۰

آیت الله سیستانی : هرگز علیه جمهوری اسلامی سخن نخواهم گفت

دیگربان : آیت‌الله علی سیستانی گفته است با اینکه نسبت به برخی قضایا در جمهوری اسلامی انتقاد دارد٬ اما کلمه‌ای در تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان نخواهد راند.
سایت مرکز خبر حوزه روز سه‌شنبه (۱۱مرداد) این مطلب را به نقل از آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی که وی را از علمای شهر شاهرود معرفی کرده٬ اعلام کرده است.
اشرفی شاهرودی گفته که فروردین ماه سال‌جاری با علی سیستانی در عراق دیداری ۴۵ دقیقه‌ای داشته و این مرجع تقلید به وی گفته است به مسائل جمهوری اسلامی کاملا «احاطه و اشراف» دارد.
سیستانی در این دیدار گفته که «ایران یگانه مملکتی است که دارای حکومت اسلامی است و لذا همه باید در راستای تقویت این نظام اسلامی تلاش کنیم
این مرجع تقلید افزوده است: «نسبت به ایران و قضایای کشور ایراداتی دارم، اما نگران آن هستم که با بیان این ایرادات، نظام جمهوری اسلامی تضعیف شود» 

علی سیستانی اضافه کرده که «بنده در این باره من عندالله مسئول می‌باشم و لذا حتی کلمه‌ای در راستای تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان نخواهم راند»
علی سیستانی از مراجع بلندپایه شیعی مستقر در نجف است که در دو سال گذشته با وجود درخواست‌های مکرر حاضر نشده است درباره وقایع پس از انتخابات ایران اظهارنظر کند.
این مرجع تقلید به همراه بسیاری از مراجع تقلید دیگر در ایران با سکوت خود به طور تلویحی از اقدام مقام‌های جمهوری اسلامی در سرکوب مردم معترض دفاع کرده است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

جناب آقای سیستانی مگر شما مرجع شیعیان نیستید؟
مگر شما در ایران مقلد ندارید ؟
چرا تلکیف مقلدین را روشن نمیکنید؟
چرا سکوت ؟

ناشناس گفت...

خاك بر سر مراجع دين فروش و دنيا طلب