دی ۲۱، ۱۳۸۹

فراخوان به توقف اعدام در ایران

دویچه وله: سازمان عفو بین‌الملل بیانیه‌ای برای توقف اعدام‌های احتمالی در ایران منتشر کرده است. این سازمان از همگان خواسته که از هیچ تلاشی برای پیشگیری از اعدام هفت ‌زندانی سیاسی از جمله جعفر کاظمی فروگذاری نکنند.
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه اخیر خود خواستار آن شده که فعالان حقوق بشر با رهبر جمهوری اسلامی، رییس قوه قضاییه، دبیر کل شورای‌عالی حقوق بشر و سایر مقامات و دیپلمات‌های ایرانی تماس گرفته و مانع از اجرای احکام هفت نفری شوند که در آستانه اعدام قرار دارند.
جعفر کاظمی، جواد لاری، محمد علی حاج‌آقایی، عبدالرضا قنبری، احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم و فرح واضحان، زندانیانی هستند که در دستگیری‌های پس از انتخابات به زندان افتاده و متهم به محاربه و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق شده‌اند.
در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل قید شده که ارتباط این محکومان با سازمان نامبرده، در برخی موارد تنها محدود به تماس با اعضای خانواده‌ی خود بوده که به این سازمان وابستگی دارند.
 علی صارمیاین بیانیه از اعدام علی صارمی نیز ابراز تاسف کرده که به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق در روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ در زندان اوین به دار آویخته شد. عفو بین‌الملل بر این باور تاکید کرده که محاکمه علی صارمی و هفت محکوم دیگر که در آستانه اعدام قرار دارند، ناعادلانه بوده است.

۲ نظر:

باغملكي ها گفت...

اعدام را متوقف كنيد.

kamran گفت...

باسلام
رژیم دیکتاتور حاکم بر ایران بارها نشان داده است که هیچ اهمیتی به بیانیه ها و حمایت ها جهانی نمی گذارد.
باید بفکر اقدامات عاجل و کارساز تری بود.
به امید آزادی وطن کامران