مهر ۰۱، ۱۳۸۹

طی نامه ای، آقای کاظمینی بروجردی به وضعیت نامناسب بند ویژه روحانیت اعتراض کرد

 کمیته گزارشگران حقوق بشر - در پی «قطع ملاقات‌ها، فقدان امکانات اولیه و برخوردهای توهین آمیز مامورین با زندانیان» بند ویژه روحانیت زندان اوین، سید حسین کاظمینی بروجردی، طی نامه‌ای به قدیانی، دادستان ویژه روحانیت، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان شد.
در بخشی از این نامه که روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور نوشته شده، آمده است: «آیا چنین رفتارهای مغایر با اصول بشردوستانه، به امر ولی فقیه است؟ آیا دادستانی ویژه روحانیت، خودسرانه عمل می‌کند؟ آیا برخوردهای ضد انسانی با یک زندانی بیمار که سال‌های مشقت باری را در بندهای انفرادی و عمومی سپری کرده، بنابر خواست ولی فقیه بوده؟ آیا سزاوار است کسی که صرفا به دلیل عقیده‌اش در زندان به سر می‌برد این چنین مورد آزار و اذیت قرار گیرد؟ آیا قوانین دین سیاسی، اینگونه حکم می‌کند؟
پیش از این، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت تهدید کرده‌ بودند که آیت‌الله بروجردی را به محلی دور افتاده و متروکه که فاقد هرگونه امکان ارتباطی باشد، تبعید می‌کنند. این تهدید به علت دو نامه‌ای است که به تازگی آیت‌الله بروجردی در زندان اوین نوشته و به انتقاد از وضعیت کنونی کشور، خواهان «جدایی دین از سیاست» شده است.
سید حسین کاظمینی بروجردی به دلیل مخالفت علنی با تداخل دین در حکومت، در سحرگاه شانزدهم مهر ۸۵ بازداشت شد و به خاطر تداوم افشاگری و پافشاری روی عقاید خود، تاکنون از حقوق اولیه در زندان محروم بوده و «بارها مورد ضرب و شتم و سوء قصد» قرار گرفته است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خامنه ای انسان نما، تو با اصل انسانیت مشکل داری چون نفس پلیدت چشم دیدن انسانهای خوبی مثل آیت الله بروجردی را ندارد ودر پی نابودی آنهاست و در شکنجه وآزار واذیت ایشان صد در صد مقصر هستی چون این اعمال ضد انسانی که در حق این سید مستند روا داشته شد یا بدستور تو بوده یا بخاطر سکوتی که در قبال آن داشتی به منزله رضایت توست پس در دو حالت ظالمی .