شهریور ۲۵، ۱۳۸۹

خطر نشت گاز و احتمال وقوع انفجار در زندان اوین

کمیته گزارشگران حقوق بشر تهدیدهای های مستمر و ضد انسانی بر علیه آقای کاظمینی بروجردی را محکوم کرده و خواستار رعایت تمامی حقوق انسانی این زندانی عقیدتی سیاسی شده و مسئولیت بروز هرگونه حادثه ای را مستقیما متوجه قوه قضائیه می داند.
بنا به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در ساعات مختلف روزهای اخیر در بند ویژه روحانیت زندان اوین، شدیدا بوی گاز احساس می شود. این در حالی است که مسئولین ذیربط تاکنون توجهی به اعتراض ها و ابراز نگرانی های مکرر زندانیان نکرده اند. با توجه به اینکه نشت گاز به مدت طولانی نه تنها باعث مسمومیت های منجر به مرگ می شود، بلکه می تواند انفجار مهیبی را نیز به دنبال داشته باشد. لذا این بی توجهی عمدی مسئولین، باعث به خطر افتادن جان زندانیان بی پناه شده است.
لازم به ذکر است که آقای کاظمینی بروجردی روحانی معترض به ولایت فقیه در این بند نگهداری می شود. بنابر شواهد موجود، طی ماه های اخیر سوء قصدهای متعددی بصورت ایجاد درگیری،غذاهای مشکوک و یا حوادث ساختگی، در زندان علیه جان آقای بروجردی طرح ریزی شد و همچنین چند بار از سوی اشخاصی با هویت مشخص، تهدید به قتل شده اند که با هوشیاری زندانیان و اطلاع رسانی مجامع بین المللی به انجام نرسید.
پرونده آقای بروجردی برای اولین بار در سال 1374 در دادگاه ویژه روحانیت گشوده شد که تا کنون باز مانده است. وی در تاریخ 16 مهرماه 1385 مطابق با 8 اکتبر 2006 به دلیل انتقادات صریح نسبت به دخالت دین در سیاست، در منزل شخصی خود بازداشت شد و تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار گرفت.کاظمینی بروجردی در تاريخ 3 آذر 1387 (23 نوامبر 2008) از زندان اوين به زندان مركزي يزد تبعيد شد و در تاریخ 28 مرداد 1388 (19 آگوست 2009) به علت وضعیت وخیم جسمی از بند انفرادی زندان مرکزی یزد به زندان اوین منتقل گردید. وی در طول مدت مذکور نه تنها در بیمارستان بستری نشد بلکه حتی اجازه مرخصی درمانی نیز بدست نیاورد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

حکومت نا اسلامی ایران هر روز با شیطنتی تازه برای خاموش کردن صدای آیت الله کاظمینی بروجردی اقدام به شکنجه این فرزند رسول الله می کنند تا شاید دست از موضع خود بکشد اما با اطلاع رسانی سازمانهای حقوق بشر از جمله کمیته گزارشگران حقوق بشر نه تنها این صدا خاموش نمی شود بلکه روز به روز رساتر از گذشته میشود و تن مستبدان را به لرزه می اندازد.