شهریور ۱۲، ۱۳۸۹

مصاحبه خانم ویکتوریا آزاد با رادیو صدای ایران - جمعه 27 آگوست 2010

سرکار خانم ویکتوریا آزاد فعال سیاسی، فعال حقوق بشر و حقوق زنان ، مصاحبه ای با رادیو صدای ایران در ارتباط با سرکوب زندانیان سیاسی و انواع نقض های فاحش حقوق بشری در ایران انجام داده که چکیده این مصاحبه به شرح ذیل تقدیم می گردد:
در مجموع کمپینهایی که در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران  به راه افتاده، تا به حال تأثیرات مشخصی داشته است. خیلی از کمپین هایی که علیه سنگسار و اعدام در ایران در طول سالهای متمادی به راه افتاده، کمترین اثرش این بوده که در مواردی مانع اجرای حکم اعدام گردید. در کل رژیم جمهوری اسلامی با توجه به ذات ددمنشی و ددخویی که دارد هر از چند گاهی ماجراهای اینچنینی براه می اندازد که نمونه اش همین اعدام 5 تن مبارزین کُرد بود که چندی پیش اتفاق افتاد. معضل اصلی ما با جمهوری اسلامی این است که اساساً ایدئولوژی، برداشت، اندیشه و ادراک رژیم از حقوق بشر و برخورد با کسانی که خلاف او فکر می کنند به این شکل است و نیشی که او می زند از ذات و وجودش بر می خیزد.
این فعال سیاسی همچنین افزود: هر چه جامعه جهانی به حمایت از مبارزین و تقویت حقوق بشر در ایران بیشتر توجه کند، جمهوری اسلامی متوجه می شود که جامعه جهانی دیگر در رابطه با مقوله حقوق بشر در مقابل او کوتاه نمی آید .
و بسیار حائز اهمیت است که جامعه جهانی بداند که مسأله اختلافات آنها با جمهوری اسلامی صرفاً در کانال مسأله هسته ای خلاصه نمی شود، بلکه مسأله حقوق بشر هم یکی از آن مسائل بسیار مهم است که باید به آن توجه کند و باید یکی از وجوه اصلی و برجسته اختلاف با جمهوری اسلامی قلمداد شود.
این فعال حقوق بشر در ادامه صحبتهای خود افزودند: آیت الله بروجردی هم اکنون در داخل زندان تحت فشارهای بی رحمانه ی جمهوری اسلامی قراردارد.ایشان کماکان محکم ایستاده است و از داخل زندان اطلاعیه های بسیار کوبنده ای را صادر نموده و افکارشان را در اختیار ایرانیان و جامه جهانی قرار می دهد و برداشتهایشان از اسلام و مکتب اسلام که اصولا در تفاوت کامل با آنچه که امروز جمهوری اسلامی مدعی آن است می باشد. ایشان همچنین با اشاره به اطلاعیه سالگرد یورش به آقای بروجردی و هوادارانش در نیمه ماه رمضان که توسط فعالان حقوق بشر و دمکراسی در ایران انتشار یافت افزودند:
در این اطلاعیه یادآور شده است که رژیم مدعی دیانت با استفاده از ابزار سرکوب چون گاز اشک آور، آب جوش، ضربات باتوم و لگد به روزه داران یورش برد و همه را دستگیر نمود و حتی مانع از رسیدن افطار و سحری به متحصنین گردید. در صورتی که رژیم مدعی است که در ماه رمضان مردم اجازه روزه خواری ندارند و محدودیتهای زیادی در این زمینه قائل است ولی عملکرد خودشان در در ماه رمضان با روزه داران به این شکل است و مخالفین خودشان را غیر عادلانه سرکوب می کنند.
ایشان همچنین متذکر شدند که هواداران آقای بروجردی در این نامه انزجار خودشان را از حکومت مستبد ولی فقیه اعلام نمودند و آرزوی آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی را دارند.
خانم آزاد در این مصاحبه همچنین با اظهار تاسف از اینکه خانم شیرین عبادی بطور تلویحی مخالفت خود را با راه اندازی کمپینی جهانی در حمایت از سکینه محمدی آشتیانی ( محکوم به سنگسار ) اعلام کرده بود ، به بیان وضعیت زندانیانی چون شیوا نظر آهاری، عیسی سحر خیز، مهندس طبرزدی، دراویش گنابادی، بهائیان و سایر زندانیان سیاسی نمود.

هیچ نظری موجود نیست: