اسفند ۰۱، ۱۳۸۷


برگزاری مراسم سالگرد ارتحال شادروان فاطمه نخی

مادر آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی

جمعه گذشته  25 بهمن ماه ، مراسم سالگرد بانو فاطمه نخی با حضور خانواده ، بستگان و تعداد کثیری از هواداران آیت الله بروجردی در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار گردید .

شادروان فاطمه نخی همسر مرجع عالیقدر، آیه الله العظمی سید محمد علی کاظمینی بروجردی می باشد که در 27 مرداد ماه 1381 بطرز مشکوکی بدست عوامل حکومتی ، در بیمارستان مدائن تهران به قتل رسید . این مادر فداکار پس از شهادت همسرش بدست استبدادگران دینی در کنار فرزند آزادیخواهش آیت الله بروجردی ، تا آخرین لحظات عمر با مدعیان دیانت و اشغالگران مذهبی ایران به مبارزه برخاست و در این راه جانش را فدای وطن نمود.

ایشان در تمام مدت محاصره منزل آیت الله بروجردی در اگوست و سپتامبر 2006 ، در کنار دیگر هواداران ایشان اعتراض خود را به تداوم حکومت دیکتاتوری دینی ملاها اعلام نمود . در طی محاصره و تهاجم فوق الذکر که باعث ناراحتی ریوی ایشان شد  تا روز آخر عمر از تنگی نفس حاد، رنج برد.

عوارض ناشی از ضرب و شتم و استشمام طولانی مدت گازهای اشک آور و احتمالا گازهای میکروبی به هنگام یورش وحشیانه رژیم به منزل آیت الله بروجردی در اکتبر 2006 و همچنین بازداشت  و انتقال ایشان به بندهاي 240 و 209 اوین ، براي بانوئي با سن بالا مي‌تواند عامل مرگ ناگهاني باشد.

نكته بسيار مهم آن است كه ايشان تا قبل از وقايع فوق، هيچ نوع بيماري خاصي نداشتند و بسيار فعال بودند، ولي بعد از آزادي از زندان، لحظه به لحظه توان خود را از دست دادند و هيچ تمايلي براي خوردن غذا و استراحت كردن در ايشان ديده نشد و دائماً در حال گریه بودند و هميشه مي‌گفتند :

"صحنه كتك زدن و كشاندن سيد حسين بر روي زمين هميشه جلوي چشمان من است".

يكي از پزشكان معالج ايشان می گفت: "استرسهاي ناگهانی و شديد ناشي از ديدن صحنه‌هاي درگیری و كابوسهاي دائمي آن مشاهدات، عامل اصلي از پاي افتادن ايشان بوده است.

پزشك ديگري مي‌گويد: "با توجه به اينكه ايشان قبل از حوادث فوق هيچ نوع بيماري خاصي نداشتند، احتمال دارد كه در روزهاي بازداشت در زندان، به او دارو و يا غذاي مشكوك نیز خورانده باشند."

لازم بذکر است براي شركت در مراسم تدفين اين مادر مبارز، از سوی رژیم ستمدینی ایران به فرزند زنداني ايشان، آقاي بروجردي مرخصي داده نشد و از حضور وی در کنار مزار مادر ممانعت بعمل آمد !

۳ نظر:

ناشناس گفت...

روحش شاد و یادش گرامی باد

ناشناس گفت...

اصلا یادم نمیرود، چند روز قبل از دستگیری آقای بروجردی که ایشان را دیدم بسیار سر حال بود ولی نمیدانم در بند مخوف اوین با این مادر دلسوز چه کردند که وقتی بعد از گذشت مدت کمی که با ایشان ملاقات کردم بسیار پیر شده بود و همانند جنازه ای بود که فقط صدای لرزان او را می شنیدم روحش شاد.

ناشناس گفت...

سالگرد شهادت مادر آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی روحانی آزادیخواه و دلسوز وطن را تسلیت عرض مینمایم.
جوانی از تبریز