فروردین ۱۱، ۱۳۸۸


برخورد اهانت آمیز با آیت الله بروجردی در درمانگاه زندان مرکزی یزد


صبح روز سه شنبه، 11 فروردین 1388، آقای بروجردی در درمانگاه زندان مرکزی یزد با اهانتهای شدید و برخوردهای غیر انسانی مسئولین مربوطه از جمله آقای دکتر ولی زارع ، مواجه شدند و این در حالی است که برخوردهای اهانت آمیز و سرزنش اعتقادی و آزار بیماران ، برخلاف تعهدات صنفی و وجدانی پزشکان می باشد.
با وجود اینکه در ایران پزشکان متعهد و بشر دوست مانند آقای دکتر حسام فیروزی تحت بازداشت قرار دارند و پزشکان بدون مرز نیز مجاز به عیادت از زندانیان عقیدتی و سیاسی نیستند ، لذا پزشکان مزدور رژیم فرصت یافته و شدت فشارهای غیرانسانی حکومتی را برعلیه بیماران بی پناه و اسیران استبداد افزایش داده اند.
لازم به توضیح است که آقای قاسم علیزاده، ریاست زندان مرکزی یزد، هر گونه مسئولیتی را از خود سلب نموده و مدعی است که به دستور وزیر اطلاعات رژیم آقای محسنی اژه ای، ماموریت یافته است تا آقای بروجردی را تحت انواع فشارهای روحی و جسمی قرار داده و مانع از درمان وی و ارسال دارو به ایشان شود تا این پیشوای مخالف دین سیاسی را مجبور به مصالحه و سازش با حکومت کند.
بنابر اخبار منتشر شده از داخل زندان مرکزی یزد، آقای بروجردی هر گونه سازش با حکومت را رد نموده و خواهان برگزاری رفراندومی آزاد با حضور ناظران بین المللی می باشد . وی همچنین تنها با حضور وکلای آزاده و خبرنگاران غیر دولتی ، حاضر به مذاکره با مسئولین بلند پایه ایران پیرامون مطالبات خود می باشد .

۳ نظر:

پیرو آقای بروجردی گفت...

با سلام
در این حکومت در هر لحظه که بر من و تو می گذرد در واقع ظلمی بر ما شده و حقی پایمال شده چرا که تمام لحظات زندگی ما را به معجونی از فشار و آزار و اذیت و خوف تبدیل کرده اند، نه حق مردم به ظاهر آزاد را می دهند و نه به حقوق یک زندانی در بند اهمیتی قائلند که این نشان از ظالم بودن حاکم هر مملکتی که چنین رفتاری با مردمش دارد می باشد.محمد رضا ص

مسیح گفت...

سلام
این هم نمونه بارز نقض حقوق بشر در درون زندان مستبدان

اندیشه نو گفت...

با سلام
حیف است که ایشان را دکتر بنامیم