بهمن ۲۶، ۱۳۸۶

واكنش هواداران آيت الله بروجردي
به چاپ كاريكاتور منسوب به پيامبر اسلام در جرايد دانماركي

ما مي گوئيم خشونت در تمامي اشكال آن مطرود و محكوم است حتي اگر خشونت كلامي و قلمي باشد . اما باور داريم كه علت بروز چنين تقابلي مابين فرهنگ غرب و فرهنگ ناب اسلامي ، سوء تفاهماتي است كه در نتيجه ي عملكرد تندروهاي غربي و اسلامي حاصل گرديده است كه مجال تفاهم ، صلح و امنيت جهاني را مسدود مينمايد .
آيت الله بروجردي روحاني ديكتاتور ستيز زنداني مي گويد :
معتقدم براي برقراري صلح و ثبات بين‌المللي بايد تعصبات مختلف را كنار گذاشت و همواره به دور از تعصبات قومي و مذهبي بود ؛ و مي‌گويم : خداوند براي هر قوم و ملتي راه و روشي در هدايت مقرر كرده و نبايد كسي عقيده و دين خود را به ديگران تحميل كند.
فلسفه‌ي تبليغ پيامبران، صلح و برابري است و بهترين دليل اثبات صلح‌جوئي در سنت پيامبران، آن است كه هيچ پيامبري ، ‌با پيامبر ديگري اختلاف نداشت و پيامبران قبلي را تاييد مي‌نمود و به ماموريت پيامبران بعدي مژده مي‌داد ؛ پس چه بجاست كه پيروان پيامبران كه بخش عمده‌اي از جمعيت پراكنده‌ي جهان را تشكيل مي‌دهند، از پيشوايان خود بياموزند و صلح و مسالمت را جايگزين تعصب و نفرت كنند.
ايشان سابقا ً در مصاحبه اي در جواب اين سؤال كه ديدگاه شما درباره‌ي نظرات بحث انگيز پاپ اعظم در مورد اسلام چيست؟ گفتند : خداوند به انسان آزادي بيان داده كه هرنظري دارد بيان كند، ولي به هرحال امثال بني‌عباس و بني‌اميه و امپراطوري عثماني و بن‌لادن و طالبان و وزارت اطلاعات در ايران باعث بروز ذهنيتهاي منفي نسبت به اسلام شده‌اند، و تا وقتي دين از سياست جدا نشود اين چالشها وجود خواهد داشت.
ما معتقديم كه عيسي مسيح پيامبري بزرگ و از بندگان برگزيده ي خداوند است كه فرمان به صلح جوئي و صلح طلبي داده است . ايشان پيامبري است كه به پيامبر بعد از خود يعني پيامبر عظيم الشأن اسلام بشارت داده است.
ديگر اينكه حضرت محمد بعنوان رهبر و فرد شماره يك اسلام در واكنش به بي احترامي يك اقليت مذهبي ( مسيحي ) كه بر سرِ ايشان زباله ميريزد نه تنها فرمان قتل او را صادر نمي كند بلكه در وقت بيماريش به عيادتش مي رود تا از وي دلجوئي نمايد. اين حقيقت اسلامي است كه ما به آن معتقديم كه در آن خشونت بطور كلي محكوم است .
www.bameazadi14.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: