شهریور ۰۷، ۱۳۹۰

مردم ليبی آزادی را مهمتر از احتياجات مادی می دانند

ایران پرس نیوز: انقلابیون لیبی آزادی را مهمتر از احتیاجات مادی شان می دانند. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، در برخی از مناطق طرابلس ساکنان روز یکشنبه برای خرید از خانه هایشان خارج شدند اما تامین مواد غذایی در این شهر بسیار سخت است.
طرابلس همه چیز از جمله آب، برق، دارو و مواد غذایی کم دارد. یک هفته پیش زمانی که درگیری های شدید در طرابلس آغاز شد، بازار بزرگ این شهر تخلیه شد. به این ترتیب میوه و سبزی در پایتخت لیبی نایاب شد.
یکی از ساکنان طرابلس می گوید، همه خدمات عمومی در طرابلس تعطیل شده است. مردم طرابلس در گرمای سوزان این شهر برای تامین آب مورد نیاز خود مستقیما از آب دریا استفاده می کنند.
یکی دیگر از ساکنان طرابلس می گوید، از آب دریا برای خوردن، شستشو و حمام استفاده می کنیم و در ماه رمضان این وضع، سخت است. از سوی دیگر به علت کمبود شدید بنزین، حمل و نقل در این شهر نیز به شدت محدود شده است. بنزین اندک موجود در بازار سیاه نیز به شدت گران شده است.
یکی از شهروندان طرابلسی که برای خرید اندکی بنزین سی دلار پرداخت کرده است می گوید، ما در کشوری هستیم که تولید کننده نفت است اما یک قطره از آن یافت نمی شود.
ساکنان طرابلس کیلومترها پیاده روی می کنند برای اینکه ساعتها زیر آفتاب جلوی نانوایی که نانی برای فروش ندارد صف بایستند. زمانی هم که نانی پخته می شود به همه نمی رسد.
یکی از لیبیایی ها می گوید، مهم نیست که نان نداریم، آزای مهم است. لیبیایی ها برای آن بهای سنگینی پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست: