فروردین ۰۱، ۱۳۹۰

پیام تبریک نوروزی آقای بروجردی

عید سنتی است حسنه و نیکو که در ادیان و ملل گوناگون به چشم می خورد.
هر عید اشارتی است به حیاتی تازه. دگرگونی در سال، فصل، ماه و طبیعت، پیام آور انقلاب و تحول است. الگوگیری از این جابجایی، مستلزم آن است که انسان رنگی نو به خود و اطراف زند و به دور از تعصبات دینی، ملی، مذهبی، قومی و نژادی حیاتی مساعد و مناسب برای خود و همنوعانش مطالبه نماید.
آقای بروجردی زندانی آزادیخواه، با قرائتی نوین و به دور از تعصب و تحجر، به ارائه مبانی مدرنی از دین و مذهب می پردازد که همسو و منطبق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول دمکراسی است.
وی در تایید نوروز باستانی بعنوان یکی از مهمترین سنن ایرانیان، به نقل از پیشوایان شیعی می گوید: « تمامی سنتهای پیشین اقوام و ملل، مقبول و محترم می باشند »
ایشان بر خلاف بنیادگرایان دینی و رهبران اسلام حکومتی که به نفی سنن دیرینه ایران زمین می پردازند، حرمت دهی و پاسداشت افکار، عقاید و سنن ملی را، راهبرد  گذار به دمکراسی و برون رفت از استعمار دینی می شمارد.
این مبارز خستگی ناپذیر در آغاز سال نو باستانی، آرزو میکند که همگان از قیود آزار دهنده استبداد رها شده و از مقاطع تند و تیز تاریخ معاصر عبور کنند. او چشم به راه سال جدیدی است که پیام آور آزادی و صلح و ثبات و آرامش برای آحاد مردم ایران است.
ایشان در پیام نوروزی خود می گوید: « در آرزوی روزهایی هستم که در آن از تلخی و ناکامی و ناآرامی آثاری نباشد و همواره هموطنانم در کمال سلامت و سعادت و صحت و کرامت معیشت نیکو و نافعی داشته باشند. »
یک فروردین 1390 خورشیدی

۱ نظر:

اکبر گفت...

سال نو را به همه هموطنان تبریک عرض می کنم