تیر ۳۰، ۱۳۸۹

گزارشی از وضعیت وخیم آیت الله بروجردی در زندان اوین

بنا به گزارش هرانا خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای بروجردی هم اکنون شرایط بسیار سختی را در زندان اوین سپری می کند. چشمان این دگر اندیش زندانی در آستانه نابینائی قرار گرفته و قادر به حفظ تعادل خود در هنگام ایستادن و حرکت نمی باشد و پاهایش رو به فلجی می رود؛ با این وجود، مسئولین قضائی در اقدامی غیر انسانی، مانع از بستری شدن ایشان در بیمارستانی مجهز می شوند.
بدیهی است، تداوم چنین وضعیتی برای کسی که از انواع بیماریهای جدی و دردناک رنج می برد از مصادیق بارز شکنجه بوده و تداوم آن، منجر به مرگ تدریجی خواهد شد.
حکومت عملا نشان داده است که قصد حذف فیزیکی آقای بروجردی را دارد و به همین منظور، با اعمال انواع شکنجه های روحی و جسمی ، هر بار سوء قصدهای جدیدی را بر علیه ایشان طرح ریزی می کند. بدین وسیله بار دیگر از همه مجامع بین المللی و مدافعین حقوق بشر درخواست می کنیم تا برای نجات جان ایشان که طی 4 سال بدون هیچ گونه مرخصی در زندان بوده، اقدامی فوری به عمل آورند.
با سپاس
خانواده و بستگان زندانی عقیدتی سیاسی ، سید حسین کاظمینی بروجردی
رونوشت:
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز و کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران.

هیچ نظری موجود نیست: