فروردین ۱۲، ۱۳۸۸

پیام آيت الله بروجردي به مناسبت اجلاس سران گروه 20 در لندن

اقتصاد، مهمترين موضوع انسان است ؛ چراكه اگر موارد مالي گريبانگير بشر شود ، مجالي بر معنويات پيدا نمي كند و اصولا ماديات حرف اول را در گرايشات توحيدي مي زند . آدمي كه دغدغه در گردش زندگي خود دارد ، چگونه مي تواند به محاسبات الهي فكر نمايد ؟ هرچه معيشت جامعه در فراز بهتر و روانتري باشد ، يقينا ميل به خدا پرستي وضعيت مناسبتري خواهد داشت. روي همين اساس همواره مدافع مردم بوده ايم و هر چيزي كه ملتها را به تنگناهاي عصبي و رواني و احساسي بكشاند ، مغاير با فرامين آسماني مي دانيم . آفريدگار مهربان به همه فرستادگان خود سفارش خلايق را كرده و با هر قانوني كه منافع بشريت را تهديد كند مخالفت نموده ؛ به همين دليل، مخالف دخالت سياست در ديانت هستيم و بر اين باوريم كه با اندك اشتباه سياستمداران مذهبي ، تيرگي جامعي فضاي ذهني اجتماع را فرا مي گيرد و باعث قضاوتهاي ابهام آوري مي گردد.

بايد از قابليتهاي طبيعي و انساني در تمامي مواردش بهره گرفت . براي مقابله با ورشكستگي ها از همه فرضيه ها ، اگر چه مخالف با انديشه هاي ما باشد بهره بجوئيم و تجربيات اقتصادي گذشتگان را از نو مرور كنيم و تئوريهاي ناموفق را بررسي نمائيم و شرايط گذشته كاري و مالي را در همه مكتبهاي حاكم بر ممالك ارزيابي كنيم . ممكن است حلقه هاي مفقوده اي در ساختارهاي رژيم هاي سياسي در قطبهاي مختلف جهان پيدا شود كه گره كور كنوني را باز كند . بايد به يك اتحاد بزرگ بين المللي براي خروج هرچه سريعتر از چنين باتلاقي دست بزنيم و بدون در نظر گرفتن عقائد و سلايق شرقي و غربي، بشريت را مدد نمائيم.

من در آغاز سال مسيحي، ‌آرزوي دنيائي آباد و اقتصادي زيبا و كارگشا را براي خواهران و برادران خود در تمامي نقاط جهان دارم و از حضرت مسيح مي خواهم تا دنياي كنوني را بركت دهد و ريشه هاي تبعيض و ستم و خودكامگي و فقر را از بين ببرد و هرگز ناله اي از گرفتاري برنخيزد.

به اميد رهائي هرچه زودتر جهان از بحران فعلي

سيد حسين كاظميني بروجردي

««»» پیام صوتی لطفا کلیک کنید

۷ نظر:

لادن گفت...

قربون این آیت الله برم که در این شرایط سخت زندان هم به فکر اقتصاد مردم محروم کشورش و تمام دنیاست. این اصل پیروی از خط اهل بیت است . با تشکر لادن

محقق گفت...

با سلام
درود بر آیت الله بروجردی که حتی در درون زندان به فکر معیشت بشر است وراه کار را هم به آنان می آموزد درود بر شما

جمعی از دانشجویان گفت...

با سلام
درود بر غیرت آیت الله بروجردی که همیشه و در همه حال به فکر مردم می باشند.

نرگس گفت...

درود بر روحانی مبارز و محبوب تمامی انسانهای آزاده
من با تمام وجود حمایت خود را از دیدگاههای آیت الله بروجردی اعلام می دارم و امیدوارم که سران اجلاس بر این ایده آیت الله بروجردی جامعه عمل بپوشانند.

Estefan گفت...

با سلام
نمی دانم دیگر چه بگویم که یک روحانی با این که در زیر بدترین نوع فشارها روحی و جسمی قرار دارد به فکر تمامی ملتهاست و با دادن ایده و راه حل برای بر طرف کردن مشکلات اقتصادی که دنیا را به زانو در آورده سعی بر رفع این رفع این نوع مشکلات هستند. من نیز به نوبه خود این حرکت روشنفکرانه و کارگشا آیت الله بروجردی را تحسین کرده و از تمامی سران اجلاس گروه 20 خواستار بررسی کردن این دیدگاه روحانی در بند هستم.
با تشکر

جمعی از هواداران آیت الله بروجردی در کوهدشت گفت...

واقعاً مصاحبه خیلی خوب و پر محتوایی بود و فکر نمی کنیم که دیگر کسی نسبت به دیدگاههای آیت الله بروجردی بی اهمیت باشد لذا از تمامی آزادی خواهان خواستار حمایت همه جانبه از این روحانی مبارز هستیم

جمعی از هواداران آیت الله بروجردی در کوهدشت گفت...

با سلام
آری با عملی کردن دیدگاههای آیت الله بروجردی میتوان این را ثابت کرد که دیگر هیچ نیازی به زندان، پلیس، و .......... نخواهد بود. به امید تحقق یافتن اهداف و آرمان این روحانی مبارز