آذر ۱۰، ۱۳۸۹

شهلا جاهد اعدام شد

خبرگزاری هرانا: شهلا جاهد، متهم به قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی ـ ملی پوش سابق فوتبال ایران ـ سرانجام بعد از فراز و نشیب های فراوان و علیرغم اینکه وی منکر قتل شده بود و دلایلی بر رفع اتهامش کماکان وجود داشت، سحرگاه روز چهارشنبه، دهم آذرماه ٨٩ به دار آویخته شد.
به گزارش ایسنا، این حكم پس از تایید دیوان عالی كشور و تاکید رییس قوه‌ قضاییه، پس از گذشت حدود ٨ سال، ساعت پنج بامداد چهارشنبه دهم آذرماه در محوطه داخلی زندان اوین به مرحله اجرا درآمد. حكم قصاص با چوبه‌ دار، در حضور قاضی عصمت‌الله جابری دادیار اجرای احكام دادسرای تهران، پس از طی تشریفات قانونی، توسط اولیای دم لاله سحرخیزان اجرا شد.
گفتنی است طی روزهای اخیر، کمیته بین المللی وکلای مدافع حقوق بشر با توجه به شبهات متعدد و دلایل و مدارک موجود از رئیس قوه قضاییه خواسته بود تا هر چه سریعتر دستور توقف اجرای حکم اعدام شهلا جاهد را که تردیدهای جدی در خصوص صحت و حقانیت آن وجود دارد، صادر نماید.
شهلا جاهد در تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال ٨٢ برابر با سوم فوریه سال ٢۰۰٣ در نزد مرجع انتظامی و قضایی و نیز در حضور خبرنگاران رسانه های داخلی، اعلام نموده بود که قاتل نیست و منکر ارتکاب جرم گردید. او بارها تاکید نمود که در ارتکاب قتل مرحومه لاله سحرخیزان دخالتی نداشته است.
بنا به اظهار سرگرد ابهریان یکی از افسران تحقیق پرونده، پس از ملاقات خصوصی و غیرقانونی ناصر محمد خانی و یکی از دوستانش با خانم جاهد در اداره آگاهی تهران، سرنوشت شهلا جاهد تغییر یافت. خانم جاهد پس از این دیدار به واسطه علاقه شدید به محمدخانی و ظاهرا بنابر درخواست محرمانه او در آن جلسه، با انکار اعترافات قبلی خود ارتکاب قتل را برعهده گرفت.
سرگرد ابهریان بنا به اظهار خود دلایلی را به دست آورده بود که نشان از بی گناهی خانم جاهد داشت. اما پرونده از سرگرد ابهریان گرفته شده و دیگر به او اجازه دخالت داده نمی شود. سرگرد ابهریان از افسران ارشد اداره آگاهی تهران است که سابقه طولانی در رسیدگی به جرایم مهم و همچنین قتل های ناموسی و زنجیره ای و سازمان یافته دارد. این افسر آگاهی تهران، صراحتا به این کمیته گفت که شهلا جاهد بی گناه است و عقیده دارد قصد مامورین امنیت و اداره آگاهی تهران بر آن بود تا قتل مرحومه لاله سحرخیزان را که توسط برخی افراد به وقوع پیوسته است به گردن شهلا جاهد بیاندازند. او همچنین معتقد است دلایلی به نفع متهم (شهلا جاهد) وجود داشت که به عمد جمع آوری نشد. او گفته بود در همان ابتدای تحقیقات مقدماتی صحنه جرم از بین رفته و آثار جرم پاکسازی شد و دلایلی که نشان می داد شهلا جاهد بی گناه است توسط عده ای از مامورین لباس شخصی با نظارت سرهنگ کشفی معاون آگاهی تهران امحا گردید.
طی ساعت ها و روزهای اخیر، بسیاری از سازمانها، نهادها، افراد و فعالان حقوق بشری، با تلاش های زیادی قصد توقف اجرای این حکم را داشتند، که در نهایت دستگاه قضایی جمهوری اسلامی وی را به طناب دار سپرد.
به گزارش خبرگزاری هاف عبدالصمد خرمشاهی، وکیل جاهد، پس از اجرای حکم اعدام، در جمع خبرنگارانی كه در محوطه‌ بیرونی زندان اوین حضور داشتند، اظهار داشت: مسئولانی كه از دستگاه قضایی در مراسم اجرای حكم حضور یافته بودند تلاش می کردند رضایت اولیاء دم را جلب نمایند، اما نتیجه بخش نبود.
وی افزود: شهلا در لحظات آخر با التماس و گریه از اولیای دم می‌خواست كه از قصاص او گذشت كنند.
خرمشاهی گفت: شهلا در لحظه اجرای مجازات فقط دعا می‌خواند.
جمهوری اسلامی، بعد از جمهوری خلق چین، مقام اول تعداد اعدام ها در جهان را دارا می باشد.

هیچ نظری موجود نیست: